"החיים זה לא חיים": ניצולת השואה מזועזעת מהזיכוי בפרשת האונס

ד' בת ה-82, ניצולת השואה שעאדל הייב זוכה מהאישום באונס שלה, סיפרה לחדשות 13 על התחושות בימים האחרונים: "ימים מאוד קשים. פחד שעלולה לקרות הפתעה בכל רגע". על הרגעים שלאחר הזיכוי: "הוא יכול לעשות את זה לאחרות"

זמן צפייה: 03:33

ד' בת ה-82, ניצולת השואה שהתלוננה כי עבריין המין עאדל הייב אנס אותה, התראיינה הערב (רביעי) לחדשות 13 והתייחסה לזיכויו על ידי בית המשפט: "החיים זה לא חיים". ד' הזדעזעה מהמקרה ומהזיכוי, אליו לא ציפתה. היא סיפרה על תחושותיה בימים האחרונים: "ימים מאוד קשים. פחד שעלולה לקרות הפתעה בכל רגע. זה לא נותן לי מנוחה".

הייב בן ה-43 זוכה ביום שני האחרון על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת, לאחר שהואשם באונס הקשישה. בפסק הדין נכתב כי "לא הוכח כי המתלוננת אמרה פעם אחר פעם ׳לא, לא'". היום היא סיפרה על המקרה: "המקרה עצמו היה מקרה מזעזע. הוא היה ברוטלי, אדם שלא יודע מה זה אנושיות, זה חיה. ארבעה ימים הייתי בבית חולים".

עאדל הייב
עאדל הייב

על הרגעים בהם גילתה על זיכויו סיפרה כי "נבהלתי, הרגשתי רע. אמרו לי שזיכו אותו. מה זיכו אותו? אחרי מקרה כזה הוא יכול לעשות את זה לאחרות, לשקר עוד פעם. בבקשה אל תשחררו אותו, הוא רק יזיק לחברה ולעולם. לכל הסביבה". בפרקליטות בוחנים כעת אפשרות לערער וציינו שהם מאמינים למתלוננת.

כזכור, הנאשם ריצה בעבר עונש מאסר של 14 שנה בגין אונס אישה בת 70, והאירוע בו הוא זוכה התרחש בתקופת התנאי שלו. השופט קולה, שהאמין לגרסת הנאשם ולא לגרסת המתלוננת, הוסיף: "לא הוכח שהמתלוננת גילתה התנגדות פאסיבית, כזאת או אחרת שממנה היה יכול ללמוד הנאשם על סירוב קיום יחסי המין שתואמו ביניהם".

עוד אמר השופט קולה: "המתלוננת לא העידה באופן קוהרנטי ועקבי (כפי שטענה הפרקליטות) והתחמקה ממתן תשובות לחלק מהשאלות. מכיוון שקשה למצוא מהימנות בסיסית בגרסתה של המתלוננת לא יועילו לה אותן הנחות הניתנות לנפגעי עבירות מין".