פרטים חדשים וסימני שאלה רבים: תיק אונס בת השבע נפתח מחדש

המשטרה הורתה על ביצוע השלמות חקירה והעבירה את התיק ליחידה בעלת אמצעים מתקדמים • מידע חדש חושף כי ייתכן שקטוסה מעורב באירוע נוסף באזור • עד האופי של הנאשם: "יש אליבי חזק מאוד"

זמן צפייה: 09:06

ברקע המידע החדש שנאסף סביב פרשת אונס הילדה בת השבע - סימני השאלה רק הולכים ומתרבים. בעקבות המידע החדש שהצטבר, המשטרה הודיעה על ביצוע השלמות חקירה, וכן העבירה את התיק לימ"ר מחוז ש"י - יחידה בעלת אמצעים מתקדמים, שייתכן כי בכוחה להגיע למידע חדש ולאנשים שטרם נחקרו. נראה כי המסר המשתמע מהחלטת המשטרה הוא הודאה בכך שהיו צריכים לנהל אחרת את החקירה.

אחד מהפרטים החדשים שהגיעו בימים האחרונים למשטרה ולפרקליטות, הוא מידע שמצביע על אירוע אחר באזור, שעל פי החשד גם בו מעורב מחמוד קטוסה - הנאשם בפרשה. כעת נערכות בדיקות לאימות המידע, שייתכן כי ישפוך אור גם על הפרשה הנוכחית, והגורמים השונים מתלבטים באילו פעולות נוספות לנקוט. אחת האפשרויות שנשקלות היא פנייה לשב"כ, במטרה שיסייע באיתור המעורבים הנוספים שטרם נמצאו.

לכתבות נוספות בנושא:

גורמים משפטיים: "הסיכוי להרשעה בתיק אונס הילדה אינו גבוה"

עו"ד החשוד באונס הילדה: "התיק יתהפך – משפט דרייפוס קלאסי"

השר ארדן: "אונס בת ה-7 חייב להיחקר כאירוע לאומני"

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

פרט נוסף המתווסף לאי הוודאות האופפת את הפרשה, הוא מסמך שחיברה חוקרת הילדים ששמעה את עדות הילדה - וטענה כי היא מתקשה להעריך את מידת מהימנות דבריה באשר לזהותה חשוד. לפי המסמך, "מדובר במישהו שהילדה פגשה בבית הספר. היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שהוא עובד בבית הספר".

עוד נכתב כי "הסיטואציה של ההצבעה הספונטנית שהתרחשה לאחר החקירה - אינה ברורה. לאחר הקושי שלי לזהות את מקור האינפורמציה שעליו הסתמכה בעדותה, אני מעריכה שהילדה דיווחה על פגיעה מינית שאותה היא חוותה - אך אני מתקשה להעריך את המהימנות באשר לזהות החשוד".

עדי (שם בדוי) מכיר את קטוסה כבר שמונה שנים, ולאחר ששמע כי נעצר - ביקש להעיד ולתת אליבי לזמן המקרה. "מבחינתם הם סגרו את התיק בצורה כזאת שילדה הצביעה והם ראו את הנאשם - אז כבר לא מעניין אותם כל שאר הפרטים", הצהיר.

לדבריו, "זה לא יכול להיות בתאריך שעליו הצהירו. החוקר היה בהלם, ואז הוא ביקש ממני להתלוות אליו לבתים של איפה שאני אומר שהוא היה באותה העת, כדי לשמוע בעצמו שיש כאן טענה חזקה מאוד של אליבי". עוד הוסיף עדי כי "אדם ערבי שיילך עם ילדה בצהרי היום, מרחק של רבע שעה הליכה וימשוך אותה בכוח, והיא תיפול ותבכה כמו שמפורט בכתב האישום– לא יכול להיות שזה יקרה פה".

עדי, שם בדוי, מכר של הנאשם באונס הילדה בת ה-7
עדי, שם בדוי, מכר של הנאשם באונס הילדה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

קטוסה נבדק בשתי בדיקות פוליגרף - בראשונה הוא נמצא דובר אמת ברובה, אך הבדיקה לא הייתה חד משמעית ובבדיקה הנוספת - נמצא דובר שקר בכל השאלות. לפי הילדה, בבית נכח באותה עת פועל פלסטיני - שכלל לא נחקר. זהותו ידועה לתושבי האזור, אך במשטרה טרם מצאו לנכון לחקור אותו - דבר המצטרף לסימני השאלה הרבים האופפים את הפרשה.

דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס
דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס

כאמור, מוקדם יותר פורסם כי לאחר התייעצות בין המשטרה לפרקליטות והפרקליטות הצבאית, הוחלט כי ימ"ר מחוז ש"י תערוך השלמות חקירה בפרשה. מוקדם יותר היום, גורמים משפטיים מסרו לחדשות 13 כי על פי הערכתם, הסיכויים להרשעה בתיק בו מואשם מחמוד קטוסה באונס הילדה בת השבע אינם גבוהים. זאת, מאחר ואין בדיקת DNA בנמצא, וגם משום שבדיקת הפוליגרף, בה נמצא הנאשם דובר שקר, אינה קבילה בבית משפט. בעקבות זאת, החליט ראש אגף החקירות של המשטרה לנסות לברר את זהותם של שני האנשים הנוספים שמהחקירה עלה כי נכחו בזמן האונס ולבדוק האם ניתן לאתר כמה אנשים נוספים שנטען שהיו מעורבים בפרשה.

עורך דינו של קטוסה, דרוויש נאשף, טען היום לחפותו של הנאשם: "חוקרת הילדים שחקרה את הילדה קבעה, בניגוד למה שפורסם על ידי המשטרה בתקשורת, שקשה לקבוע מהימנות בכל הנוגע לזיהוי של החשוד". את הדברים אמר בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון. נאשף התייחס לבדיקת הפוליגף שכזכור על פי הפרסום הנאשם נמצא בה דובר שקר: "למה מוציאים חצאי אמת? למה לא אומרים שהיו שתי בדיקות פוליגרף, באחת מהן הנאשם נמצא, בחלק מהמקרים בלבד, דובר שקר, ובבדיקה שניה הוא נמצא דובר אמת?". עוד הוסיף: "אין בתיק שום חוות דעת רפואית שאומרת שהילדה עברה אירוע כזה או אחר. אני לא מכיר תיק בו אין חוות דעת מהסוג הזה".