יממה מסוכנת ברמלה: התושבים חוששים שמדובר בתחילתו של מסע נקמה

שני חיסולים ב-24 שעות בשכונת ג'ואריש הדירו שינה מעיני התושבים. אבל לפי ההערכות במשטרה - מדובר רק ביריית הפתיחה בעקבות חיסול איש הכספים של משפחת ג'רושי. "בכל שנייה יכול למות מישהו"

זמן צפייה: 05:27

ב-24 שעות האחרונות חוסלו ברמלה שני בני משפחה. החשד הוא שזו הייתה יריית הפתיחה לקראת מסע נקמה על חיסול אחד מאנשי המפתח של משפחת ג'רושי – איש הכספים שלהם. הונו מוערך במאות מיליוני שקלים. לכתבה הזו - אף אחד לא הסכים להתראיין בפנים גלויות ויש לכך סיבה - הפחד חזר לרחובות ג'ואריש, כולם מבינים שהחלה מלחמה.

"זה לא חיים, אתה רואה כל יום יריות בלגאן. בכל שניה יכול למות מישהו", סיפר תושב השכונה. אמש, החל סעיד שמאלי, צעיר בן 24, לצעוד עם משפחתו במסע ההלוויה של בן דודו מועטז שמאלי בן 23, שנרצח אתמול לפנות בוקר בגן ציבורי בעיר. במהלך ההלוויה, החל ירי לכיוון הצועדים. סעיד נפגע ומת במקום. בתוך כמה שעות נרצחים שני בני הדודים. בכירי משטרת מחוז המרכז חושדים שמדובר בהתחלה של נקמה על הרצח של מוחמד אל מוגרבי, איש הכספים של משפחת ג'רושי.

לכתבות נוספות בנושא >>

חשד לרצח ברמלה: נורה למוות טרם לוויית בן משפחתו שנהרג הלילה

חשד לרצח: צעיר בן 23 נורה למוות בגן שעשועים ברמלה

חשד לרצח ברמלה: גבר בן 48 נורה למוות ברכבו

זירת החיסול ברמלה
זירת החיסול ברמלה | צילום: חדשות 13

על פי מידע מודיעיני, אל מוגרבי המכונה "חמודה", לא היה עבריין אלא איש העולם הגדול, אחראי על עסקי המשפחה בחו"ל. הוא ניהל את הקזינו שלה בלונדון והיה מקושר עם ידוענים בעולם. לפני שבוע וחצי כשהיגיע לביקור בארץ, נורה למוות בכניסה לג'ואריש. משפחת ג'רושי כבר מזמן לא נחשבת למשפחת פשע קלאסית. בכירי המשפחה הפכו לבעלי עסקים בארץ ובעולם, לפותרי סכסוכים ואחראים בעיקר על השקט בחברה הערבית. מידי פעם המשטרה מבקשת את עזרתם כמו לדוגמה במקרה חטיפת הילד מקלנסווה כרים ג'ומהור לרמאללה, ושמירה על נשים מאויימות במגזר.

אבל, במשטרה חושדים שהרצח של אל מוגרבי, האיש שניהל את ההון של המשפחה, גורר אותם שנים לאחור, לימים שבהם ג'ואריש הייתה שדה קרב. אמש, אחרי שנים של שקט, הכול התפרץ שוב. האירוע הזה הוא סימפטום נוסף לשנים של הזנחה מצד המשרד לביטחון הפנים, התעלמות מוחלטת מארגוני הפשיעה בחברה הערבית. גם בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו לחדשות 13 כי "השר גלעד ארדן אחראי להידרדרות הנוכחית. הוא לא מצליח להוציא לפועל את התוכניות שלו בכול מה שקשור לנשק הבלתי חוקי".