חשד לרצח כפול: שני צעירים מרהט נורו למוות סמוך למחלף להבים

שני תושבי רהט בשנות ה-20 לחייהם נורו ברכבם מרכב חולף בכביש 40, צוותי רפואה שהוזעקו לזירה פינו אותם במצב אנוש לביה"ח סורוקה, אך שם נקבע מותם. צעיר נוסף נפצע בינוני. המשטרה פתחה בחקירה, הרקע הוא סכסוך בין משפחות. אחיו של אחד הנרצחים: "אנחנו חוששים, אף אחד לא סומך על המשטרה"

רהט, זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40
זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40 | צילום: דוברות המשטרה

חשד לרצח כפול בנגב: שני תושבי רהט, קרובי משפחה בשנות ה-20 לחייהם, נורו למוות הלילה (רביעי) ברכבם מרכב חולף בכביש 40, סמוך למחלף להבים. צוותי הרפואה שהוזעקו לזירה פינו אותם במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם. צעיר נוסף, אחיו של אחד הנרצחים, נפצע באורח בינוני ופונה גם הוא לבית החולים.

המשטרה פתחה בחקירת הרצח, ועל פי החשד הראשוני הרקע לאירוע הוא סכסוך פלילי בין משפחות. כוחות משטרת רהט וזיהוי פלילי הגיעו למקום, וכוחות משטרה נוספים פתחו בסריקות, איסוף ממצאים בזירה ופעולות לאיתור מעורבים באירוע. בשטח פתוח סמוך לכביש 310 נמצא כלי רכב שרוף, ונבדק החשד למעורבות באירוע הירי.

אברהים ושריף שייך אלעיד מרהט, שנרצח ליד מחלף להבים
הקורבנות מרהט, אברהים ושריף שייך אלעיד

הניצול מניסיון חיסול שנפצע באורח בינוני סיפר לבני משפחתו: "רכב בא מאחורינו והתחיל לירות. היה להם שני רובי M-16 והם התחילו לירות עלינו מהחלון. לא זיהיתי אותם. הם היו רעולי פנים. אחיו אמר: "שני הרוגים ואחד נפצע מירי, מה יהיה? אף אחד לא סומך על המשטרה. אם לא הייתה המשטרה - לא היינו צריכים אקדחים. אנחנו חוששים על עצמנו. אבל מה שיהיה - בא מאלוהים. מי שנרצח אלה ילדים בני 20. הם עדיין לא ראו כלום בחיים. הם בסך הכל ילדים. זו בושה וחרפה. אבא שלי, אנס, נרצח בסכסוך הזה לפני חמש שנים. הבן שלו ואח שלי, שריף, נרצח הפעם. כבר יצאנו כולנו מרהט".

מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בהערכת מצב בתחנת רהט
מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בהערכת מצב בתחנת רהט | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז הדרום הנכנס, ניצב אמיר כהן, קיים הערכת מצב בתחנת רהט ואמר: "אירוע קשה כתוצאה מסכסוך דמים של מספר שנים בין משפחות, הנחתי שהיחידה המרכזית של מרחב נגב תטפל באירוע ולצידה נקצה את כלל הכוחות והאמצעים העומדים לרשות המחוז בכדי להגיע לרוצחים. נמשיך לבצע פעולות אגרסיביות, מבחינתי האירוע בראש סדר העדיפויות של המחוז. אנחנו מצפים מהמנהיגות המקומית לפעול ומהאזרחים הנורמטיביים לשתף פעולה עם המשטרה".

אמיר אבו גאבר וגבריאל שיינין, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה ביצענו בזירה פעולות החייאה על שני צעירים שנפצעו אנושות והענקנו סיוע לצעיר נוסף שנפצע בינוני. אחד הצעירים שנפצע אנוש פונה באמבולנס איחוד הצלה תוך כדי פעולות החייאה למרכז הרפואי סורוקה".

זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40
זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40 | צילום: דוברות איחוד הצלה

אתמול נורה למוות צעיר כבן 25 בשפרעם. בעקבות הרצח הכפול, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 144 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 135 אזרחים, זאת לעומת 67 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. מבין הנרצחים השנה, 127 נורו למוות ו-78 מהם היו צעירים מתחת לגיל 30. מבין כלל הקורבנות בחברה הערבית מתחילת השנה, 8 היו נשים.