נעצר חשוד ברצח הכפול ברהט: "ירו עלינו עם רובי M-16"

שעות אחר הרצח הכפול של הצעירים ברהט, גבר בשנות ה-30 לחייו נעצר בחשד למעורבות באירוע. השניים נורו מרכב חולף כאשר היו ברכבם בסמוך למחלף להבים. אחיו של אחד מהם נפצע באורח בינוני: "היה להם שני רובי M-16 והם התחילו לירות עלינו מהחלון"

זמן צפייה: 00:18

תושב רהט נעצר היום (רביעי) בחשד למעורבות ברצח הכפול של שני הצעירים הלילה סמוך למחלף להבים בכביש 40, ופציעת אחד מאחיהם באורח בינוני. החשוד, גבר בשנות ה-30 לחייו, אותר לאחר מאמצי חקירה של היחידה המרכזית במחוז נגב. מחר הוא יובא להארכת מעצרו.

צוותי הרפואה שהוזעקו לזירה פינו את פצועים באירוע, קרובי משפחה תושבי רהט בשנות ה-20 לחייהם, במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם. צעיר נוסף, אחיו של אחד הנרצחים, נפצע באורח בינוני ופונה גם הוא לבית החולים.

רהט, זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40
זירת הרצח הכפול ליד מחלף להבים בכביש 40 | צילום: דוברות המשטרה
אברהים ושריף שייך אלעיד מרהט, שנרצח ליד מחלף להבים
הקורבנות מרהט, אברהים ושריף שייך אלעיד

הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך פלילי בין משפחות. בשטח פתוח סמוך לכביש 310 נמצא כלי רכב שרוף, ונבדק החשד למעורבות באירוע הירי. הניצול מניסיון החיסול סיפר לבני משפחתו: "רכב בא מאחורינו והתחיל לירות. היה להם שני רובי M-16 והם התחילו לירות עלינו מהחלון. לא זיהיתי אותם. הם היו רעולי פנים".

אחיו אמר: "שני הרוגים ואחד נפצע מירי, מה יהיה? אף אחד לא סומך על המשטרה. אם לא הייתה המשטרה - לא היינו צריכים אקדחים. אנחנו חוששים על עצמנו. אבל מה שיהיה - בא מאלוהים. מי שנרצח אלה ילדים בני 20. הם עדיין לא ראו כלום בחיים. הם בסך הכל ילדים. זו בושה וחרפה. אבא שלי, אנס, נרצח בסכסוך הזה לפני חמש שנים. הבן שלו ואח שלי, שריף, נרצח הפעם. כבר יצאנו כולנו מרהט".

מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בהערכת מצב בתחנת רהט
מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן בהערכת מצב בתחנת רהט | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז הדרום הנכנס, ניצב אמיר כהן, קיים מוקדם יותר הערכת מצב בתחנת רהט ואמר: "אירוע קשה כתוצאה מסכסוך דמים של מספר שנים בין משפחות, הנחתי שהיחידה המרכזית של מרחב נגב תטפל באירוע ולצידה נקצה את כלל הכוחות והאמצעים העומדים לרשות המחוז בכדי להגיע לרוצחים. נמשיך לבצע פעולות אגרסיביות, מבחינתי האירוע בראש סדר העדיפויות של המחוז. אנחנו מצפים מהמנהיגות המקומית לפעול ומהאזרחים הנורמטיביים לשתף פעולה עם המשטרה".