"ילדים עם סכינים בגרביים": העדות בתיק תאיר ראדה שלא נבדקה

כמה ימים לאחר הרצח הגיע דיווח למשטרה על נער בן שכבתה של ראדה, שראה לדבריו כמה "נערים מופרעים מבית ספר" נמלטים מזירת הרצח. המידע הגיע לידי צוות החקירה – אך לא ברור מה עשו בו החוקרים

זמן צפייה: 03:26

הפרויקט על רצח תאיר ראדה, ששודר אתמול (שלישי) במהדורה המרכזית, גרר תגובות רבות. במסגרת הפרויקט פורסם כי למשטרה הועבר לאחרונה מידע חדש בתיק – כיוון חקירה שנזנח בעבר. ארבעה ימים אחרי הרצח, התקבלה במשטרה שיחה מגבר בפתח תקווה שטען כי בסוף השבוע התארחה בביתו משפחה מקצרין, שבנה בן ה-15 טוען כי מי שרצח את בת כיתתו היו "שני נערים מופרעים" מבית הספר – שמסתובבים "עם סכינים בגרביים".

המוקדנית כותבת את הפרטים ביומן, ומוסיפה כי "הוא נשמע חושש ומפוחד אך אמין, וביקש להישאר בעילום שם". עוד באותו יום, המידע הזה עובר אל צוות החקירה ומתועד במזכר.

"זוג הורים סיפרו שבנם יודע בוודאות מי רצח את תאיר ראדה. כאשר תחקרו את בנם בשאלות, הוא נלחץ ואמר לאימו שאם תשאל אותו עוד שאלה אחת, הוא ילך ויתאבד כיוון שהוא מפחד שהנערים יעשו לו משהו", נכתב במזכר.  "האבא התקשר מטלפון ציבורי וסיפר את הסיפור למוקד".

עוד בחדשות 13:

לראשונה: כתמי דם שהוסתרו בזירת רצח תאיר ראדה – נחשפים

פרשת תאיר ראדה: תיעוד נדיר של תלמידי ביה"ס בימים שלאחר הרצח

פרשת תאיר ראדה: מדוע קציני משטרה מעבירים הרצאות על תיק הרצח?

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

לא ברור מדוע יש פער בזהות המודיע בין המזכרים, אבל אין ספק שהמידע הועבר לצוות החקירה. המשטרה אפילו שולחת באותו יום צוות לפתח תקווה לדגום את תא הטלפון המדובר ולמצוא טביעות אצבע, אך אין כל ממצא ואין למה להשוות את טביעות האצבע.

בהמשך החוקרים שבים ושואלים את בני הנוער שבחדר החקירות אם הם נשארו בקצרין בסוף השבוע שאחרי הרצח. הנער הוקלט וההקלטות הועברו למשטרה כבר בנובמבר של אותה שנה, אבל מאז לא ברור מה נעשה במידע.

רוצח תאיר ראדה רומן זדורוב
רוצח תאיר ראדה רומן זדורוב | צילום: רעות מישור

"סימני השאלה עולים כי בעצם, כשאתה קורא את החומרים שאתה רואה אותם, אז זה נותר ללא תשובה", אמרה הקרימינולוגית הקלינית קרן אלפנץ. "לא ברור איזה מהסיפורים הם סתם סיפורים של בני נוער ואיזה מהסיפורים הם סיפורים מאוד משמעותיים".

"המשטרה לא חקרה את הכיוון הזה כמו שצריך ואחר כך היא הגיעה גם למצב שהיא לא ידעה איך לעשות סוויץ'", אמר עו"ד מנחם רובינשטיין המלווה את מעבירי המידע למשטרה. "והפרקליטות גם היא הייתה במצוקת סוויץ'".

משטרת ישראל מסרה בתגובה: חוקרי משטרת ישראל בודקים כל הזמן מידע או עדות שמגיעים בחלוף הזמן, וכך היה גם במקרה זה. למען הסר ספק, נבהיר כי חקירת הרצח הסתיימה לפני שנים רבות והובילה לכתב אישום והרשעת הרוצח בבית המשפט.