הדריסה בב"ש: העצור חשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור

המשטרה הודיעה כי העצור, בן 39 מרהט, חשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור לאחר שדרס צעיר בן 18 ופצע אותו בינוני. הוא יובא מחר בבוקר לדיון בעניינו בבית משפט השלום באשקלון

זמן צפייה: 02:24

שעות אחרי שצעיר בן 18, תלמיד בבית הספר הטכני של חיל האוויר, נדרס היום (חמישי) בבאר שבע ונפצע באורח בינוני - המשטרה הודיעה כי הסעיף המיוחס לחשוד בן 39 מרהט, הוא ניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור. הוא יובא מחר בבוקר לדיון בעניינו בבית משפט השלום באשקלון.

הצעיר נדרס בדרך אילן רמון בבאר שבע. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מחבלה בגפיים. על פי המשטרה, נהג הרכב המשיך בנסיעה עד שעצר לאחר כמה עשרות מטרים. הנהג החשוד, תושב רהט, נעצר ונלקח אף הוא לטיפול רפואי.

זמן קצר לאחר האירוע נודע כי החשוד בדריסה הגיע לתחנת המשטרה לפני כמה ימים כדי להגיש תלונה בגין איומים מצד אלמוני שאיים, לדבריו, על בדואים. הוא אמר ברשת חברתית: "בדואים, צריך לעוף מבאר שבע. המשטרה לא עושה את העבודה - אנחנו נעשה. אני פונה אליכם, בדואים, אתם חייבים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום. שכל אחד ישמור על עצמו. אנחנו מאימים במדינה הגזענית הזאת. שאף אחד לא יחכה למשטרה; שיעשה מה שבראש שלו.

"כמו שהם (הישראלים) לוקחים את החוק בידיים ויש להם כוח מבן גביר. אף אחד לא יכול להפחיד את הבדואים שחיים בבאר שבע ובנגב. קטר לא מפחידה אתכם, עזה לא מפחידה אתכם. אנחנו נמצאים בבאר שבע. אם תכבדו אותנו - נכבד אתכם. אם לא תכבדו אותנו - אתם תסבלו. אנחנו מוכנים לוותר על החיים שלנו בשביל הכובד".

זירת הדריסה בבאר שבע
זירת הדריסה בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

ט', אימו של הפצוע, אמרה: "הוא התקשר אלי ואמר שדרסו אותו, ואישה לקחה טלפון ממנו והזמינה אמבולנס. אני עוד לא דיברתי, כמעט לא ראיתי אותו הוא היה בניתוח. הוא היה בדרך לבית הספר הוא לא סיפר לי כלום".

הערב, בריאיון ל"שש" עם אמנון לוי, סיפר החשוד על האירוע הגזעני שאותו הוא תיעד. בסרטון שהוא פרסם נראה אדם כשהוא מטיח לעברו אמירות גזעניות, כגון "אתם זבל של אנשים. כולכם גיס חמישי. כל ערבי - שקרן". לאחר מכן פנה החשוד לחדשות 13 וסיפר כי פנה למשטרה "ולא עשו צדק".

ד"ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בסורוקה עידכן במצבו של הצעיר וסיפר כי הוא "עבר הערכה ראשונית בחדר הטראומה, נלקח לחדר הניתוח לייצוב וקיבוע מספר שברים בעצמות. מצבו יציב, הוא מועבר להתאוששות ומשם להמשך אשפוז במחלקה האורתופדית".

מפקד מרחב נגב תת ניצב נחשון נגלר בזירת האירוע
מפקד מרחב נגב תת ניצב נחשון נגלר בזירת האירוע | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך לכך, מפקד מרחב נגב תת ניצב נחשון נגלר הגיע לזירה להערכת מצב, שבתומה הוחלט על הטלת החקירה היחידה המרכזית נגב. מפקד המרחב אמר: "ממה שאנחנו מבינים כרגע, הדריסה בוצעה בכוונה, אנחנו מבצעים קשת רחבה של פעולות מודיעין וחקריה כדי להבין יותר את הרקע לדריסה. בשלב זה כל הכיוונים נבדקים, הן הכיוונים הביטחוניים, הן הכיוונים הפליליים".

החשוד בדריסה הבוקר בבאר שבע, תיעד את עצמו לפני כמה ימים בחשבון הטיקטוק שלו כשהוא מאיים: "אתם תסבלו. אנחנו הבדואים, בשביל הכבוד שלנו מוכנים לוותר על החיים שלנו". זאת, לאחר שלטענתו הותקף והיה נתון לאיומים מצד תושב העיר באר שבע.