אחרי שהעתיק פסקי דין: שופט בבית הדין לעבודה בב"ש התפטר

בחודש מרץ האחרון נחשף בחדשות 13 כי השופט יוחנן כהן העתיק נימוקים בפסקי הדין שלו מפסקי דין מהעבר - שלא בפעם הראשונה. היום הודיע כהן לשר המשפטים כי הוא מתפטר מתפקידו

זמן צפייה: 02:22

השופט יוחנן כהן, שופט בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, הודיע הבוקר (ראשון) לשר המשפטים גדעון סער כי הוא מתפטר מתפקידו. כהן מתפטר ברקע הפרסום בחדשות 13 בחודש מרץ האחרון שלפיו הוא נהג להעתיק פסקי דין קודמים לפסקי דין עכשווים שלו.

בעבר פורסם בעיתון "גלובס" כי השופט הוזמן לבירור אצל נציב התלונות על שופטים אורי שוהם שקבע כי כהן העתיק. השופט הודה וטען כי זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שהעתיק. אלא שבמרץ האחרון פורסם בחדשות 13 כי כהן המשיך להעתיק פסקי דין.

הגילוי התברר לאחר שערן אלמגור, עובד לשעבר באוניברסיטת בן גוריון, נדהם כשקיבל את פסק הדין בתביעה שהגיש נגד האוניברסיטה, לא רק מעצם דחיית התביעה, אלא מכך שהשופט כהן בחר באופן חריג להעתיק כמעט מילה במילה את סיכומי הנתבעת.

גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלמגור טען שמצא פסקי דין נוספים בהם השופט כהן העתיק פסקי דין אחרים, והציג מצג שלפיו הוא זה שכתב אותם. עם הדוגמאות הללו, עתר אלמגור לבג"ץ וצירף תלונה נוספת לנציב שוהם, שפנה לשופט כהן כדי לשמוע את עמדתו על התלונה שהגיש אלמגור.