"נדקר בפרדס בעקבות ויכוח": פוענח רצח הצעיר בבאר יעקב

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד אלמנך גיבטו בגין רצח איוב גירמאו. בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות את הרגעים שלפני ואחרי הרצח – שהביאו לפענוח המקרה

פוענח רצח הצעיר איוב גירמאו, תושב באר יעקב בן 22, שאירע בחודש שעבר בעירו - כך הותר לפרסום היום (רביעי). מחומר החקירה ומתיעוד מצלמות האבטחה עולה כי אלמנך גיבטו, בן 23, המתגורר אף הוא בעיר, ביצע את הרצח לאחר שהתפתח ויכוח בין השניים. מחר צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד גיבטו.

על פי החשד, גירמאו ושני חבריו הגיעו ברכב למרכז המסחרי בבאר יעקב. בזמן שהוא נכנס לקיוסק, הגיע גיבטו, כשהוא נמצא תחת השפעת אלכוהול, נכנס לרכב שבו נסע גירמאו והתיישב במקום שלצד הנהג. כשגירמאו חזר לרכב, הוא תפס בידו של גיבטו, משך אותו מהרכב באופן שהכעיס אותו. לאחר הוצאתו של גיבטו מהרכב, גירמאו וחבריו חזרו לשכונה שבה הם מתגוררים, לשם הגיע גם החשוד ברצח.

בתיעוד ממצלמות האבטחה אמנם לא ניתן לראות את הרצח, אך ניתן לראות פרטים חשובים אחרים ששפכו אור על פענוח המקרה. בין הצילומים ניתן לראות את החשוד ברצח ניגש לרכב, שם על פי העדויות ביקש לשוחח עם גירמאו. שניהם הלכו על שביל עפר לכיוון הפרדס הסמוך, ושם על פי החשד, גיבטו דקר אותו.

במצלמות האבטחה נראה גירמאו לאחר הדקירה, כשהוא בורח לעבר חבריו שחיכו לו בחנייה. על פי העדויות הוא אמר לחבריו שגיבטו דקר אותו. כשעתיים לאחר הרצח, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר ולעצור את גיבטו, בעת שישב במרכז המסחרי עם חבריו. במקביל, גירמאו פונה ע"י חבריו לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש, שם נקבע מותו.