מכות והאכלה בכוח: גננת מקריית אתא הורשעה בהתעללות בפעוטות

שרית בן חמו, גננת בת 50 מקריית אתא, הורשעה בשתי עבירות של התעללות בקטין בידי אחראי ו-31 עבירות של תקיפת סתם בגן "בייבי-לנד" שאותו ניהלה. אחת האימהות זעמה: "הסרטונים מראים את כל מה שעשתה לילדים שלנו - והשופט מזכה אותה מריבוי סעיפי התעללות? איפה אנחנו חיים?"

שרית בן חמו

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (שני) את שרית בן חמו, גננת בת 50 מקריית אתא, בעבירות של התעללות ותקיפה כלפי 14 פעוטות בגן "בייבי-לנד" שאותו ניהלה. עם זאת, השופט ארז פורת הרשיע אותה בשתי עבירות של התעללות בקטין בידי אחראי ו-31 עבירות של תקיפת סתם. בנוסף, היא זוכתה מעבירה של התעללות נפשית.

נוי ממן דרופבסקי, אם לילד בגן, זעמה: "איך יכול להיות שהיא הורשעה בשני מקרי התעללות בלבד? הסרטונים מראים את כל מה שעשתה לילדים שלנו והשופט מזכה אותה מריבוי סעיפי התעללות? איפה אנחנו חיים?".

"אני ממוטטת", המשיכה האם, "אני לא מצליחה לנשום. היא גמרה לנו על הילדים, האכילה אותם בכוח, הרביצה להם, ריסקה אותם וגמרה לנו את החיים. מה המסר של השופט כלפי מתעללות? תגיעו לבתי המשפט ונזכה אתכן?".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205151213' autoplay='0' credit='' desc='הדיון בבית המשפט הבוקר' poster='' kid='1_4eizrdnx' duration='17']

חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים שמלווה את ההורים, מסרה כי "השופט ארז פורת פעם אחר פעם מוכיח שהוא בעד מתעללות ולא עושה צדק עם הילדים. כל פעם מחדש מגיעים לבית המשפט שלו ויודעים שההורים ייצאו מרוסקים. איך יכול להיות שהוא מזכה את האישה הזו מכל כך הרבה סעיפי התעללות כשיש סרטונים המעידים על מעשיה הקשים?

"לזכות אותה מהתעללות נפשית כשכל הפעוטות מתמודדים עם השלכות קשות בשל מעשיה? האם הוא שוכח את המציאות בה אנחנו נמצאים? שילדים חוזרים פצועים בגוף ובנפש מהגן? כתב האישום כאן חמור מאוד בזכות המצלמות שתיעדו את המעשים שלה והשופט ברגע אחד ביטל את מעשי ההתעללות שלה כלא היו. אני מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על הפסק דין הביזיוני הזה כי כפי שלמדנו, גם במקרים קודמים, ההחלטות של ארז פורת אין סופיות כשמגיעים לביהמ"ש העליון".

גן ילדים
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

במאי אשתקד הוגש כתב האישום נגד בן חמו, שממנו עלה כי בין השנים 2022-2020 היא עבדה בגן כמנהלת ומטפלת לצד סייעות נוספות. הגן היה בבעלות בנה של הנאשמת והיה מיועד לפעוטות בני מספר חודשים ועד לילדים בני שלוש. במהלך תקופה זו, לפי האישומים, תקפה בן חמו כ-14 פעוטות ילידי 2021-2019. במסגרת עבודתה הנאשמת נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים שכללו, בין היתר, שימוש באלימות במקרים בהם הנאשמת סברה שהפעוטות התנהגו שלא כשורה.

לעתים , נדרשו הפעוטות לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים שכונה על ידי בן חמו "כיסא חשיבה", ללא כל פעילות, ומבלי שניתנה להם אפשרות לעמוד, ולשחק, זאת, ללא כל סיבה. במקרים רבים, בעת שהפעוטות ניסו לרדת מהכיסא, הנאשמת ניגשה אליהם והחזירה אותם באלימות לכסא.

בנוסף נהגה בן חמו להאכיל את הפעוטות בחוזקה וגרמה להם למכאוב כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם ודוחפת להם את האוכל בכוח לפה. לאחר שסיימו לאכול, נהגה בן חמו לנקות כשהיא מחזיקה אותם בראשם ובידה השנייה ניקתה בחוזקה את פניהם באמצעות מפית, וגרמה להם למכאוב.

כתב האישום מתאר כיצד בן חמו הרימה את הפעוטות באלימות, ניערה אותם והפילה אותם על הרצפה. היא נהגה להכות את הפעוטות על ידיהם ורגליהם, לדחוף את הפעוטות בחוזקה ולהפיל  אותם. בן חמו נהגה המקרים רבים לצבוט את הפעוטות בידיהם, רגליהם ובבטן ולסטור להם בפנים, ואף בעטה הנאשמת בישבנו של אחד הפעוטות וגרמה לו לבכי. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה עד לתום ההליכים.