תקיפת נהג המונית על רקע גזעני בי-ם: בן 17 ובן משפחתו נעצרו

נהג המונית נקלע למוקד הפרת סדר ברחוב בן צבי בעיר וסביבו התגודדו כמה פעילי ימין קיצוני, ככל הנראה מ"לה-פמיליה". הוא ניסה להימלט דרך תחנת דלק סמוכה, ואז הותקף. המשטרה עצרה חשוד בן 17 ובן משפחתו, תושבי העיר

המונית של הנהג הערבי שהותקף ע"י חברי לה פמיליה
המונית של הנהג הערבי שהותקף ע"י חברי לה פמיליה | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה חשוד בן 17 ובן משפחתו, שניהם תושבי ירושלים, בחשד לתקיפה חמורה של נהג מונית ערבי בבירה אתמול. על-פי החשד, המעשה בוצע על ידי חברי הארגון "לה פמיליה" על רקע גזעני ולפי המשטרה צפויים מעצרים נוספים.

"אמש בשעות הלילה", נמסר, "במהלך הפרות סדר שהיו באזור רחוב בן צבי בירושלים, התרחשה תקיפה חמורה ואלימה של נהג מונית שבמהלכה נגרם נזק לרכבו לאחר שיודו לעברו חפצים שונים על-ידי המון. בעקבות המקרה נהג הרכב נמלט מהמקום, נפגע הולך רגל באורח קל ונגרם נזק כבד למונית ולכלי רכב שחנו בסמוך. השוטרים פעלו להדיפת המתפרעים, והמשטרה פתחה בחקירת המקרה ובאיסוף ממצאים וראיות על-ידי מפקדת החקירות של מחוז ירושלים".

הפרת סדר של חברי לה פמיליה בירושלים
הפרת סדר של חברי לה פמיליה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

עוד נאמר כי בלשי היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון במחוז ירושלים עצרו חשוד שהשתתף במעשה האלימות והתקיפה. הוא ניסה להימלט ממרפסת ביתו. "תחילה, בן משפחתו שפתח את הדלת ציין שהוא לא בבית, ואז הבחין אחד מבלשי המשטרה בניסיון בריחה של החשוד ממרפסת חלון הבית לכיוון הכביש הראשי. בלש אחר שהיה מחוץ למבנה, עצר אותו וכבל אותו באזיקים. בנוסף בן משפחתו נעצר לחקירה גם כן בגין חשד לשיבוש חקירה וסיוע בניסיון ההימלטות של החשוד". החשודים הועברו לחקירה במפקדת החקירות של מחוז ירושלים.

לחדשות 13 אמר הנהג שהותקף: "יצאתי בנס, כל הלילה לא ישנתי. תקפו אותי המון אנשים. הגיע אליי אחד, אומר לי 'אתה ערבי, ערבי'. ברגע הזה החלונות התפוצצו, ברחתי לתחנת הדלק. התקשרתי למוקד 100 ולא ענו לי. ידעתי שזה לא שגרה, כשמישהו שואל אותך ככה אתה מתחיל לחשוש. הם רדפו אחריי ואמרו שאעצור, ניסו לתפוס אותי, וביציאה מתחנת הדלק פגעתי בטעות ברכב".