ועדת השחרורים החליטה על שחרור מוקדם לדורס בנו של אבי נשר

פרסום ראשון: אספה נידון ל-4.5 שנות מאסר לאחר שדרס למוות את ארי נשר, בנו של במאי הקולנוע אבי נשר. ועדת השחרורים החליטה לקבל את בקשתו לשחרור מוקדם. "הוא מביע חרטה כנה על התנהגותו, ובכוונתו לפנות למשפחה ולהביע את צערו על מעשיו"

זמן צפייה: 01:24

פרסום ראשון: ועדת השחרורים החליטה על שחרורו המוקדם של יצחק אספה, שדרס למוות את ארי נשר, בנו של במאי הקולנוע אבי נשר. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה כדי לקבל החלטה האם לערער על החלטת ועדת השחרורים. עם זאת, לבקשת הפרקליטות - התקבל עיכוב ביצוע למשך שבוע.

בהחלטת הוועדה נכתב: "לפי התרשמות גורמי שב"ס האסיר מודה בביצוע העבירות והפנים את חומרת מעשיו, כשלדבריו פעל בלחץ והגיב בפזיזות ובאימפולסיביות, מביע חרטה כנה על התנהגותו, מקבל אחריות מלאה, מביע צער על הקורבנות ובני משפחותיהם ואף בכוונתו לפנות למשפחה ולהביע את צערו על מעשיו".

יצחק אספה, ארי נשר וזירת התאונה | צילום: רפי דלויה

עורכת דינו של אספה, שני אילוז, מסרה בתגובה לשחרורו: "מדובר במקרה מצער וכואב ליבנו עם המשפחה, אספה לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע צער עמוק וחרטה. במסגרת שהותו בכלא עבר הליך טיפול משמעותי והבין את הפסול במעשיו, אספה ביקש את סליחת המשפחה ויעשה ככל שביכולתו להמשיך בדרך השיקומית אותה עובר ובהעברת מסר לנהגים אחרים".

עו''ד שני אילוז
עו''ד שני אילוז | צילום: ללא

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, בתגובה להחלטה: "זו בשורה רעה מאוד למאבק בתאונות הדרכים ובעיקר למלחמה שלנו בנהגים שפוגעים ומפקירים אנשים אחרים לדמם בכביש. איזה מסר יוצא היום מבית המשפט? מסר מקל שפוגע במאבק באותם נהגים שפוגעים, בורחים ומפקירים את פצוע מבלי להגיש עזרה. בכל יום שני בני אדם נפגעים בתאונות פגע בישראל. במקום להחמיר בענישה של נהגים שפגעו, ברחו והפקירו בית המשפט משדר מסר הפוך".

האירוע התרחש בדצמבר 2018. בספטמבר 2019 הורשע אספה, כדורגלן מ.ס אשדוד בעברו, בהפקרתם של נשר ונער נוסף. אספה הורשע בשיבוש מהלכי משפט, אך זוכה מחמת הספק בסעיפי נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת.

שנה מאוחר יותר נגזרו 4.5 שנות מאסר על אספה ופיצוי של 20 אלף שקלים למשפחה. השופט דחה את המלצת שירות המבחן לעבודות שירות ואמר כי "בעבירת ההפקרה יש שפל מוסרי עמוק במקום לעצור ולדווח לרשויות ולנסות לסייע לנפגעים האדם נוטש את התאונה ונמלט".

ארי נשר עם אחותו תום
ארי נשר עם אחותו תום | צילום: רועי בר

אספה ערער לבית המשפט העליון על עונשו. בבקשה נכתב כי "אספה שולח התנצלות כנה ועמוקה בפני משפחת נשר, שאיבדה את היקר לה מכול. אין יום שחולף מבלי שיצחק נותן את דעתו על העבירות שביצע ומבלי שיחוש חרטה עמוקה על מעשיו".