עתירה להוצאת נתניהו לנבצרות: "ניגוד עניינים שפוגע בביטחון"

העתירה הוגשה לראשונה מאז שבג"ץ דחה את תחולת חוק הנבצרות לכנסת הבאה. בין העותרים: סופי ברזון-מקאי שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי, הרמטכ"לים לשעבר חלוץ ויעלון, ח"כ נעמה לזימי וקצינים בכירים במיל' - שנימקו: "ניגוד עניינים, חוסר יכולתו לנהל משפט לצד ענייני המדינה, העדפת ענייניו האישיים על פני אלה הביטחוניים-ציבוריים בזמן מלחמה ומצבו הבריאותי הלא ברור"

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יריב כץ / פול

עתירה הוגשה היום (חמישי) לבג"ץ, בדרישה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות בשל "ניגוד עניינים הפוגע בביטחון המדינה". בין העותרים: סופי ברזון-מקאי שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי, הרמטכ"לים לשעבר דן חלוץ ומשה (בוגי) יעלון, חברת הכנסת נעמה לזימי וקצינים בכירים במיל'.

העותרים נימקו את הגשת העתירה: "ניגוד עניינים, חוסר היכולת של נתניהו לנהל משפט לצד ענייני המדינה, העדפת ענייניו האישיים על פני אלה הביטחוניים-ציבוריים בזמן מלחמה ומצבו הבריאותי הלא ברור".

שופטי בג"ץ בדיון חוק הנבצרות
שופטי בג"ץ בדיון חוק הנבצרות | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בחודש שעבר, בג"ץ דחה ברוב של 6 שופטים מול 5 את תחולת חוק הנבצרות - כך שייחול רק מהכנסת הבאה ולא באופן מידי, "בהיותו תיקון פרסונלי מובהק שמהווה שימוש לרעה של הכנסת בסמכותה המכוננת". מטרת הפסיקה היא לוודא כי החקיקה לא תיטיב עם נתניהו באופן פרסונלי, כמי שעומד בפני הליך תלוי.

חוק הנבצרות נחשב לסוגיה רגישה ונפיצה, המטרידה במיוחד את נתניהו. עם דחיית כניסת תחולת החוק לתוקף, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה יכולה להוציא את ראש הממשלה לנבצרות - על אף שהצהירה בעבר שלא תעשה שימוש בסמכות זו.