ביהמ"ש קבע: צו נגד המאיימת על ליאת בן ארי

בתום הדיון בבית משפט השלום בתל אביב בבקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, קבע השופט על מתן הצו נגד פעילת הליכוד שאיימה בטוויטר על המשנה לפרקליט המדינה, ואמר: "אסור באיסור חמור להגיע למצב שבו הכול כשר ומותר"

עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה
עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום הדיון שהתקיים היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב על בקשתה של המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ליאת בן ארי, למתן צו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד אורלי לב, השופט עמית יריב קיבל את בקשת הפרקליטות והוציא צו מניעת הטרדה מאיימת נגד לב. בן ארי אמרה חדשות 13 לאחר ההחלטה: "ניתן הצו ואני מקווה שמזה יבוא מזור לפחות לבן שלי".

"אסור באיסור חמור להגיע למצב שבו הכול כשר ומותר. אסור לקבל מצב שבו זה מופנה כלפי בן המשפחה", אמר השופט עמית יריב במהלך הדיון. "מותר למתוח ביקורת על אישי ציבור. הקו שבו אסור לחצות הוא גרירתם של בני המשפחה. כשהיינו ילדים דרשנו לא לערב הורים ועכשיו - אסור לערב ילדים. הריני מורה על צו האוסר ללב לפרסם משהו נגד בנה של בן ארי ולהפיץ פרסומים כאלו, ולהסיר את הציוץ שכתבה. במקרה של הפרת הצו זה ייראה כבזיון בית המשפט", אמר השופט יריב בהחלטתו".

במהלך הדיון אמרה בן ארי: "אני עובדת ציבור. לא נבחרת ציבור. אני חווה רק חסרונות. אני סופגת הרבה קיתונות ברשתות. אנחנו כאן כי נחצה קו אדום. לגעת בבני המשפחה שלי, הבנים שלי, בעלי, הבת שלי. אף אחד מהם לא בחר שאהיה פרקליטה. גם ככה הם צריכים לתת הסברים בשל השמצות עליי. הם מתמודדים עם זה ואני גאה בהם. אין סיבה שהבן שלי לא יוכל לצאת מהבית. חיכו לו מחוץ לבית. גם גברת לב היקרה והיינו צריכים להוציא אותו מדלת אחרת".

ליאת בן ארי בדיון
ליאת בן ארי בדיון

"הבן שלי ביחידה קרבית ואין סיבה בעולם שייתן הסברים למה הוא כביכול הרביץ למישהו כי אורלי לב החליטה על דעת עצמה שהבן שלי הרביץ לשוטר", סיפרה עוד בן ארי. "הבן שלי התקשר אליי בעקבות הפוסט ואמר 'שוב פעם הסאגה הזאת?' אני מבקשת ממך שאוכל היום לחזור ולהגיד לו שהוא יוכל לצאת מהבית. לפני שנתיים עברנו גיהנום. הועלו רחפנים. הוגשו תלונות במשטרה. דבר לא נעים לנער בן 18. הוא ספג קללות ואיומים בכל מקום. עליי הם ימשיכו בכל מקרה כי לצערי ככה זה. הבקשה היא לא כלפיי אלא כלפי משפחתי. הגיע הזמן להוציא צו ולהרחיק את הגברת מעליי".

טרם הדיון אמרה בן ארי כי "אין בכוונתי להכנע לאיומים ולמסע ההסתה נגדי ונגד משפחתי, אמשיך בתפקידי והמחויבות היחידה שלי היא לחוק ולתפקיד".

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד קורין הוסיפה: "בכוונתנו להשתמש בכל הכלים הארגוניים שעומדים לרשותנו במטרה לגבות ולתמוך בפרקליטים העושים את עבודתם נאמנה וסובלים מאיומים וגידופים עליהם ועל בני משפחתם, לרבות באמצעות הרשתות החברתיות". היא הוסיפה: "נגיע לדיון היום ביחד עם ליאת להביע עמדנו הברורה נגד ההסתה הזו. למרות שכבר בעבר ניתן צו כנגד אורלי לב, היא ממשיכה בשלה ומפרסמת שוב פרסומים שקריים נגד בנה של בן ארי. אין בכוונתנו לעבור על הפרות אלו לסדר היום".

המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, ופרקליטת מחוז ת''א ליאת בן ארי, בית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט השלום בת''א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביום שלישי שעבר הגישה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לבית משפט השלום בת"א, בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הליכוד אורלי לב ביחס לתובעת במשפטו של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו - ליאת בן ארי. הצו התבקש בגין פרסומיה של לב ברשתות החברתיות נגד בנה של בן ארי.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי פרסומיה של לב ברשתות מהווים המשך ישיר לפרסומים קודמים שלה בעניין בנה של בן ארי, אותם נאלצה להסיר מהרשת נוכח בקשה דומה לצו למניעת הטרדה מאיימת שביקש היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, ושבמסגרת הדיון בה התחייבה שלא לשוב ולפרסם פרסומים בעניין בנה של בן ארי.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז ת"א, מתבקש בית המשפט להורות ללב להימנע מלפרסם בחשבון הטוויטר שלה או בכל מדיה אחרת כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי, ולהסיר כל פרסום בו מוזכר בנה.

בהרב מיארה ציינה כי בשנים האחרונות הלך וגבר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעה בעובדי ציבור, ש"מטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי".

עוד נמסר בהודעת הפרקליטות: "הגשת הבקשה נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה, למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'. המדינה והיועצת המשפטית לממשלה מתכוונים לאחוז בכל אמצעי חוקי על מנת למגר פגיעה בעובדי ציבור, במקרים המתאימים".

עו''ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה
עו''ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי הבקשה, "אורלי לב הצהירה בעבר כי לא תפסיק ולא תנוח עד אשר עו"ד בן-ארי תתפטר מתפקידה כתובעת בהליך הפלילי המתנהל נגד ח"כ בנימין נתניהו ואחרים, והיא אינה בוחלת באמצעים, ומסיתה הן נגד בן-ארי והן נגד בנה. אין ספק כי פרסומיה, נועד להטריד את עו"ד בן ארי, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטרידה ואת בנה ולפגוע בשלוות חייהם".

עוד נמסר: "יתרה מכך, מטרת הפרסומים היא להטיל מורא על בן-ארי ולרפות את ידיה. הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שנראה שאף בית המשפט בישראל אינו מטיל מורא על לב, אשר בחרה לשוב ולפרסם פרסום אודות בנה של בן-ארי, בניגוד להתחייבותה והצהרותיה".