הוארך מעצר החשוד בתקיפה במסור בכביש 85: "חשבתי שזה פיגוע"

אורי פנחס שחורי, בן 71 מכרמיאל, הוא החשוד שתועד מאיים במסור על משפחה שישבה ברכבה בכביש 85. הוא הובא הבוקר לדיון בעניינו בבית משפט השלום בעכו - ואמר: "עברתי לילה מאוד קשה. בעברי הייתי שוטר. מעולם לא נעצרתי, לא היכיתי אף אחד. הוא השתולל על הכביש בצורה מטורפת, חששתי לעצמי"

זמן צפייה: 00:58

כיממה לאחר שמשפחה מהכפר ירכא שבגליל הותקפה בכביש 85 על-ידי אדם שיצא מרכבו עם מסור, פתח את דלת רכבם, איים עליהם והכה עם החרב על המכונית - הובא הבוקר (שני) אורי פנחס שחורי, בן 71 מכרמיאל, לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בגין עבירות של מניסיון חבלה חמורה, איומים, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים.

טרם הדיון אמר שחורי: "עברתי לילה מאוד קשה. הייתי שוטר בעברי. מעולם לא נעצרתי. לא היכיתי אף אחד. מישהו השתולל על הכביש בצורה מטורפת, חששתי לעצמי. אני בן 71. אני פשוט הלכתי אליו עם המסור של הגינה. הוא לא יצא. צילם, צילם, צילם – והלך להתלונן. חשבתי שזה פיגוע".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2208291031' autoplay='0' credit='' desc='"חשבתי שזה פיגוע": החשוד בבית המשפט' poster='' kid='1_ap34c3d4' duration='']

האירוע החל כשאב המשפחה, שנסע עם אשתו ובנו בדרך חזרה לירכא, ניסה לעקוף אך לא הצליח וחזר לנתיב - ואז הרכב שמאחוריו התחיל לצפצף. הנהג עקף את רכב המשפחה, חסם אותו ויצא מהרכב עם המסור. בני המשפחה הגישו תלונה, וכעבור זמן קצר עצרו שוטרי תחנת כרמיאל את החשוד.

לדברי פרקליטו עו"ד סלאח עבאס מהסנגוריה הציבורית, "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה בן 71, שלטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לחשוד, בשלב מסוים, לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המידית למשתמשי הדרך.

"החשוד טוען כי ההתנהגות של הנהג האחר גרמה לו להרגיש מאוים מאוד, ואף לחשוד כי מדובר במעשה מכוון על רקע ביטחוני ועל כן החזיק באותו כלי מחשש כי הנהג האחר יפגע בו, אך כשהבחין כח ברכב נסעו גם אשתו ובנו של הנהג, מיד הפסיק את האירוע ונסע מהמקום".