המשטרה על המעצרים בהפגנה מול בית רה"מ: "מחאה בלתי חוקית"

אחרי שספגה ביקורת בשל הפעילות מול המוחים נגד השחיתות השלטונית בי-ם, המשטרה מסרה כי בכיר חיל האוויר לשעבר נעצר לאחר שסירב להתפנות. השר אוחנה: "תא"ל או טוראי - לא נקבל חסימות כבישים"

זמן צפייה: 00:21

המשטרה מסרה היום (שבת) בתגובה לביקורת הציבורית שהוטחה אחרי שנעצרו אתמול מספר מוחים בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, כי המחאה הייתה בלתי חוקית. בין העצורים היה תא"ל (במיל') אמיר השכל.

כאמור, מאות מפגינים הגיעו לרחוב בלפור בבירה, ומחו נגד בנימין נתניהו, העומד למשפט בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, בהפגנה נגד שחיתות שלטונית. חרף היות המחאה בלתי אלימה, מספר מפגינים נעצרו, ביניהם כאמור השכל.

"במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי", מסרה המשטרה. "לכן עוכבו מספר מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית (אמיר השכל). לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה. אי לכך ובהתאם לזאת המשטרה נאלצה לעוצרו. במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

עוד בחדשות 13:

הפגנה מול מעון רה"מ: בכיר לשעבר בחיל האוויר עוכב

אירופה נערכת לקליטת תיירים: "ישראל בשלב הזה – מחוץ לרשימה"

ירי הרקטות לעוטף: "תוכניות הסיפוח ייענו בהתנגדות חריפה"

מחאת הכיסאות
מחאת הכיסאות | צילום: מחאת הכיסאות

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לתקרית. "רב-אלוף, תא"ל, או טוראי – לא תהיה סובלנות לחסימות כבישים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "חסימת כביש היא הפעלת אלימות כלפי אזרחים תמימים. אין זה משנה כלל מי המבצעים, מה דרגתם הצבאית, מה קשריהם המשפחתיים או הפוליטיים. זה נכון ל-כ-ו-ל-ם. אני מצפה ממשטרת ישראל לאכוף את החוק והסדר נגד כל מי שמפרים אותו, בלי קשר לקשריו המשפחתיים, וגם בלי קשר לדרגתו וקשריו הפוליטיים". 

"אתמול לפני כניסת השבת, המפגינים ברחוב הסמוך לבלפור החליטו לקיים הפגנה", כתב. "בניגוד לשבוע שעבר, הם לא פנו למשטרה לקבלת היתר ועל כן לא נערכו כוחות המשטרה להפגנה זו. קצין משטרה ששהה בתפקיד במשימה אחרת במקום סמוך הבחין בכך כי הכבישים חסומים, הוא פנה בנימוס למי שהוא זיהה כאחד מראשי ההפגנה (הוא אותו תא"ל במיל' המדובר) וביקש ממנו להפסיק לאלתר את חסימת הכביש. הוא סירב, והמשיך לנאום לאנשים שהמשיכו לחסום את הכביש. הוא נתבקש שוב, ומשסירב התבקש להתלוות לתחנת המשטרה".

לדברי אוחנה, "כפי שניתן לראות בסרטון, לא הופעל שום כח כלפיו ולא אלימות – בניגוד לדיווחים כוזבים בעניין. האירוע פוזר והשקט שב על כנו, אך לא לפני כשעה וחצי במהלכם הכבישים היו חסומים. בתחנה מפרי החוק נחקרו, ולאחר מכן נמסר להם כי הם ישוחררו בתנאי של הרחקה מהמקום למשך שבועיים. חלקם הסכימו, חתמו על תנאי השחרור ושוחררו לביתם. שלושה מהם סירבו. עורכי דינו של הקצין בדרגת התא"ל במילואים מסרו למפקד המרחב כי לא יחתמו על שום תנאי וזה דווקא משרת אותם להגיע עם אזיקים לבית המשפט. משכך, השלושה נעצרו ויובאו עם מוצאי השבת לדיון בפני שופט שיצטרך לקבל החלטה".

אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים
אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים | צילום: חדשות 13

מארגני "מחאת הכיסאות" מסרו אתמול כי כמה מפגינים נעצרו, וכי מוביל המחאה ובכיר לשעבר בחיל האוויר, תא"ל במיל' אמיר השכל, עוכב. זהו השבוע השני שבו התקיימה המחאה. המפגינים הניפו שלטים שקראו לחקירה של פרשת הצוללות ואחרים שעליהם נכתב "אין מנדט לשחיתות".

מחאת הכיסאות
מחאת הכיסאות | צילום: מחאת הכיסאות

אתמול נדחה הדיון שהיה אמור להתקיים ביום ראשון בעניין הטבות המס לראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, מסר כי "עקב העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה, הוחלט לדחות את הישיבה למועד אחר".

כזכור, ביום שלישי אישרה הוועדה את בקשתו של נתניהו לקבלת ההחזרי מס רטרואקטיביים. חברי כחול לבן נעדרו מהדיון, זאת לאחר שדרשו כי הוא יעסוק רק בבקשת החזרי המס ולא בדרישות הנוספות של נתניהו. אולם, גם ללא נוכחות חברי כחול לבן - לליכוד היה רוב בוועדה. שמונה תמכו בהחלטה, חמישה התנגדו, וסמוטריץ' נמנע - לדבריו "במחאה על העיתוי האומלל".