"ערוכים לכל תרחיש": בשב"ס נערכים לשביתת האסירים הביטחוניים

ביום ראשון הקרוב צפויים האסירים הפלסטיניים לפתוח בשביתה כללית במחאה על מיסוך הטלפונים הניידים. האסירים דורשים להסיר את המיסוך, בשירות בתי הסוהר מתנגדים לדרישה

זמן צפייה: 00:43

בשירות בתי הסוהר נערכים לשביתת האסירים הביטחוניים בבתי הכלא שמתוכננת להתחיל ביום ראשון הקרוב. הבוקר (שישי) אמרו בשב"ס, כי "הם ערוכים לכל תרחיש". הרקע לשביתה: מיסוך הטלפונים הניידים ברחבי בתי הכלא, אותה דורשים האסירים להסיר; בשב"ס מתנגדים נחרצות לדרישה. השביתה המתוכננת פורסמה לראשונה בחדשות 13.

 

כפי שפורסם השבוע, התרחיש המסוכן ביותר אליו נערכים בשירות בתי הסוהר, הוא ניסיון חטיפה של סוהר לאחד התאים של האסירים; או לחילופין ניסיון לבצע "פיגוע איכות" בתוך כותלי בתי הכלא, כפי שקרה לפני כשבועיים. בתחילת השבוע הודיעו אסירי הפתח כי ייצרפו לאסירי חמאס השובתים, אך לא ברור אם אכן כך יקרה.

 

פעילות חיפוש על ידי יחידות מיוחדות של שב״ס בקציעות הבוקר
חשש מפיגוע איכות. סוהרים באגף הביטחוני בכלא קציעות (ארכיון) | צילום: שב"ס

בשירות בתי הסוהר מובילים בתקופה האחרונה, יחד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, את המהלך למיסוך וחסימת הקליטה של הטלפונים הסלולריים שהמחבלים האסירים הצליחו להבריח אל תוך בתי הכלא. הטלפונים הסלולריים משמשים בין היתר להכוונת פיגועים, כולל פיגועי חטיפה, בניסיון להביא לעסקה לשחרור מחבלים.

 

בחודשים האחרונים ניטשת בתוך האגפים הביטחוניים של בתי הכלא בישראל מלחמה של ממש, שיוצאת גם אל מחוץ לגבולות הכלא. המהומות החלו לפני כחודשיים במהומות בכלא עופר, ולפני כשבועיים המתיחות הגיעה כאמור לשיאה באירוע הדקירה, במהלכו נפצעו 2 סוהרים, בינוני וקל, ו-12 אסירי חמאס.

 

במהלך התקופה האחרונה זוהו לפחות 14 אירועי הכוונת טרור מתוך בתי הכלא באמצעות הטלפונים הניידים. "הכלא מקיים קשרים כל הזמן עם המנגנונים בחוץ עם המפקדות בארץ ובחו"ל", סיפר עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ. "אנחנו יודעים שיוצאים פיגועים מתוך הכלא. בישראל יש כ-6,000 אסירים ביטחוניים בכל בתי הכלא.