צעיר חרדי הותקף ע"י שוטר בהפגנה - ויקבל פיצוי כספי מהמדינה

לפי הסכם הפשרה שבמסגרתו יקבל 17 אלף שקלים, הופעלה כלפי הצעיר אלימות משטרתית שלא לצורך. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את השוטרים דוחפים את המפגין מאחד לשני, ואת אחד מהם חונק אותו

זמן צפייה: 01:41

בית משפט השלום בירושלים אישר הבוקר (שני) הסכם פשרה לפיו הפרקליטות תפצה בסכום של 17 אלף שקלים צעיר חרדי, שהופעלה כלפיו אלימות משטרתית שלא לצורך. בתיעוד ניתן לראות את השוטרים דוחפים את הצעיר מאחד לשני, ואז אחד מהם חונק אותו בלי כל סיבה נראית לעין ומפסיק רק לאחר שקצין התערב והכריח אותו לעזוב.

האירוע התרחש לפני כשנתיים, בזמן מחאת הפלג הירושלמי נגד גיוס חרדים. מאות מפגינים הגיעו לצמתים מרכזיים בירושלים ובבני ברק. "צריך לעשות סוף לאלימות הזאת", אמר עורך הדין שמייצג את הצעיר, איתמר בן גביר. "לצערי, אני מקבל עוד תיקים של אלימות משטרתית - די זה נמאס המשטרה תשלם דרך הכיס ותבין שכאשר פוגעים, כשהופכים ילד לכדורגל - צריך לשלם, ולא מעט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עדויות מתיק 1000 חושפות: הקשר בין ראש המוסד למילצ'ן ופאקר

תיעוד מיוחד ממצלמות הרכב: בריונות הנהגים בכבישי ישראל

קביעות ותואר – Out, הגשמה עצמית – In: דור ה-Y בשוק העבודה

אלימות משטרתית והפיצוי: חרדי שהותקף ע''י שוטר יקבל 17 אלף שקל
אלימות משטרתית והפיצוי: חרדי שהותקף ע''י שוטר יקבל 17 אלף שקל | צילום: חדשות 13

בתחקיר ששודר בחדשות 13 לפני כמה חודשים תועדה שורה של תקריות אלימות מצד שוטרים בהפגנות המלמדות על יחס שנוי במחלוקות של שוטרים דווקא נגד חרדים. היום, למזלו של הצעיר החרדי, התיעוד שהוצג בבית המשפט הביא, כאמור, לפיצוי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך הפגנות של סרבני גיוס בבני ברק, הפרו המפגינים את הסדר הציבורי תוך סיכון חיי אדם ויתר משתמשי הדרך. המשטרה, האמונה על שמירת הסדר הציבורי ושמירה על ביטחון הציבור, פעלה להשבת הסדר על כנו. בנסיבות המקרה ובמכלול השיקולים בתיק זה, הוחלט לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענה מטענות התובע, לחתום על הסכם פשרה שיביא לסילוק סופי ומוחלט של טענות התובע כלפי המשטרה.
משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרות סדר ופגיעה לא מידתית בשגרת החיים".