סמוטריץ' ובן גביר התקפלו: ח'אן אל אחמר יפונה "במועד שיתאים"

בתשובת המדינה לבג"ץ נאמר כי מדובר ב"סוגיה מורכבת ורגישה" וכי שאלת עיתוי הפינוי "מסורה כולו לשיקול דעתו של הדרג המדיני ומושפעת משיקולים מדיניים וביטחוניים"

חאן אל אחמר
ח'אן אל-אחמר | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

המדינה הגישה היום (שני) את תשובתה לבג"ץ בנוגע לפינוי המאחז הבדואי ח'אן אל אחמר, ובה נאמר כי "עמדת הדרג המדיני, כפי שגובשה בתום הדיון, היא כי שלטון החוק מחייב לממש את צווי ההריסה במתחם ח'אן אל אחמר; ואולם בשים לב למורכבותה ורגישותה של הסוגיה, הרי ששאלת העיתוי ואופן מימוש הצווים – היא שאלה המסורה כולה לאחריותו ושיקול דעתו של הדרג המדיני והיא מושפעת משיקולים מדיניים וביטחוניים רחבים ומגוונים, אשר הדרג המדיני נדרש אליהם בפירוט רב".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס

אתמול שיגר שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, שבו כתב כי הוא לא עודכן בתשובת המדינה לבג"ץ שלפיה היישוב לא יפונה: "להפתעתי הרבה, תשובת הממשלה בעניין ח'אן אל-אחמר אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה".

סמוטריץ' הוסיף וכתב: "בסעיף שנחתם ביני לבין שר הביטחון קובע כי גיבוש עמדת הדרג המדיני בהליכים משפטיים המתנהלים בפני ערכאות בהן מיוצגת המדינה על-ידי פרקליטות המדינה, ביחס לנושאים שבתחומי אחריות השר הנוסף - תהיה באחריות השר הנוסף.

"מכוח האמור, אני תמה על כך שלא נעשה שום דיון מסודר בנוכחותי בדבר גיבוש תשובת המדינה בעניין זה. על כן, מתוקף סמכותי הנגזרת מההסכם הקואליציוני ומההסכם בין השרים איני מאשר את הגשת התשובה. אבקש לזמן דיון בהול בנוכחותי בכדי לגבש את מדיניות הממשלה והעמדה שתוצג".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "העברתי מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם הפרסומים על טיוטת התשובה נכונים, מדובר בהחלטה מבישה וחמורה".