"נוכח גילו ועברו החוקי": הנהג שתקף עם מסור ישוחרר למעצר בית

בית משפט השלום בעכו דחה את בקשת התביעה ושחרר את אורי שחורי, תושב כרמיאל כבן 70, שניסה לתקוף את עם מסור משפחה ברכבה בדרך לירכא. השופטת: "אכן מדובר בבריונות בכביש אבל החלטתי לאמץ את המלצת שירות המבחן"

זמן צפייה: 00:58

בית משפט השלום החליט הבוקר (רביעי) לשחרר למעצר בית את אורי שחורי, תושב כרמיאל כבן 70 שנאשם בחבלה במזיד ובאיומים בכביש 85 לפני מספר שבועות. השופטת ג'ני טנוס דחתה את בקשת התביעה להשאירו במעצר וציינת בהחלטתה כי "אכן מדובר בבריונות בכביש אבל החלטתי לאמץ את המלצת שירות המבחן. השתכנעתי כי נוכח גילו המבוגר ועברו החוקי, יש לאמץ את חלופת המעצר".

עורכי דינו תמי אולמן ושאדי סרוג׳י הדגישו את המלצת שירות המבחן לשחררו ממעצר. הנאשם נעדר עבר פלילי, התנדב במשטרה בעבר ועל כך בין היתר התבססה השופטת בהחלטה בבית המשפט.

אורי שחורי - ישוחרר למעצר בית
אורי שחורי - ישוחרר למעצר בית

כזכור, האירוע התרחש לפני כשלושה שבועות, אז תועד שחורי שולף מצ׳טה ומנסה לפתוח דלת של רכב אחר בו הייתה משפחה עם ילד קטן. אב המשפחה, שנסע עם אשתו ובנו בדרך חזרה לירכא, ניסה לעקוף אך לא הצליח וחזר לנתיב - ואז הרכב שמאחוריו התחיל לצפצף. הנהג, שחורי, עקף את רכב המשפחה, חסם אותו ויצא מהרכב עם הסכין. בני המשפחה הגישו תלונה, וכעבור זמן קצר עצרו שוטרי תחנת כרמיאל את החשוד, ויום לאחר מכן ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים בגין עבירות של מניסיון חבלה חמורה, איומים, חבלה במזיד ברכב והחזקת סכין.

הסכין איתה ניסה שחורי לתקוף
הסכין איתה ניסה שחורי לתקוף | צילום: דוברות המשטרה

בדיון שהתקיים לפני שלושה שבועות אמר שחורי: "עברתי לילה מאוד קשה. הייתי שוטר בעברי. מעולם לא נעצרתי. לא היכיתי אף אחד. מישהו השתולל על הכביש בצורה מטורפת, חששתי לעצמי. אני בן 71. אני פשוט הלכתי אליו עם המסור של הגינה. הוא לא יצא. צילם, צילם, צילם – והלך להתלונן. חשבתי שזה פיגוע".

לדברי פרקליטו של שחורי, עו"ד סלאח עבאס מהסנגוריה הציבורית, "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה בן 71, שלטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לחשוד, בשלב מסוים, לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המידית למשתמשי הדרך".