דקר למעלה מ-70 פעמים - והצית את הדירה: פוענח הרצח בפתח תקווה

הצהרת תובע הוגשה נגד אושר אגסי, בן 23 מראשל"צ, לקראת הגשת כתב אישום נגדו בגין רצח שלו קורטישבסקי בדירתו, על רקע סכסוך כספי. לפי הדו"ח הפתולוגי, גם כשהקורבן היה ללא רוח חיים המשיך אגסי לדקור אותו

זמן צפייה: 02:15

דקר למעלה מ-70 פעמים - והצית את הדירה: המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי פענחה את פרשת הרצח בפתח תקווה בסוף החודש שעבר, והגישה הצהרת תובע נגד אושר אגסי, בן 23 מראשון לציון, החשוד שרצח בדקירות את שליו קורוסטישבסקי, תושב פתח תקווה בן 50, והצית את דירתו.

מהחקירה עולה כי אגסי ישב בעבר בכלא בגין הצתת דירה, והוא גר בשותפות עם הקורבן, עמו היה לו סכסוך על רקע הלוואה בסך כמה עשרות שקלים. אגסי שהה ארבע שעות בזירת הרצח, בניסיון לטשטש ראיות. גופתו של קורוסטישבסקי נמצאה כשחלקה היה מפויח, ועליה סימנים של למעלה מ-70 דקירות. על פי הדו"ח הפתולוגי, גם כשהקורבן היה ללא רוח חיים המשיך אגסי לדקור אותו, ולמדובב ששהה איתו בתא המעצר הוא סיפר כי צעק על הקורבן ""תמות כבר, למה אתה לא מת".

לפני הרצח, החשוד נסע לקרובי משפחתו בפתח תקווה, זוג מבוגרים בשנות ה-80 וה-90 לחייהם, וביקש מהמטפל הזר שלהם אקונומיקה ושמיכות על מנת לטשטש את מעשה הרצח. לאחר מכן חזר לדירה, רצח את קורוסטישבסקי, שטף את הגופה באקונומיקה, הצית את הדירה, וירד למטה עם הגופה בתוך שטיח, בניסיון להעלים אותה. בשלב הזה הבחין בו אחד השכנים, ואגסי החליט להצית גם את הגופה ולברוח.

זירת השריפה והרצח בפתח תקווה
זירת השריפה והרצח בפתח תקווה | צילום: דוברות איחוד הצלה

אגסי נעצר על ידי השוטרים כשישב במסעדה עם אשתו בערב שבת בראשון לציון, ויחד עמו נעצרו גם אשתו ואדם נוסף שהיה איתם. הזוג הכחיש כל קשר לפרשה, ואחרי צו שופט הגיעו השוטרים לדירתם בראשון לציון עם מעבדה ניידת. השוטרים גילו מפתחות מגולגלים שאגסי ניסה להעלים, קסדה עם כתמי דם של הקורבן וראיות נוספות.

לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי הקורבן התלונן במשטרה נגד אגסי כ-10 פעמים, ארבע מתוכן באותו שבוע, אך דבר לא נעשה. גופתו של קורטישבסקי נמצאה בחצר הבניין על-ידי צוות מד"א שהוזעק לזירה בעקבות שריפה שפרצה במבנה, אך לאחר שהתגלו סימנים חשודים על הגופה היא הועברה אל המכון לרפואה משפטית ונפתחה חקירה בחשד לרצח.