7 שנים אחרי אסון ההדברה: משפחת הילדות תפוצה במיליונים

אביגיל ויעל גרוס נהרגו באסון ההדברה בביתן בירושלים ב-2014. המדביר, יוסי ברקן, וחברת טר"מ, שרופא מטעמה לקה בזיהוי ובטיפול בבנות, ישלמו למשפחה פיצויים בגובה 3.3 מיליון שקל

זמן צפייה: 00:16

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ראשון) כי המדביר יוסי ברקן, שהורשע בהריגת בנות משפחת גרוס בשנת 2014, ישלם למשפחה פיצויים בגובה 3.3 מיליון שקלים על הנזק - יחד עם טר"מ, שרופא מטעמם כשל בזיהוי ההרעלה.

האירוע התרחש בינואר 2014 כאשר ברקן הוזמן לבצע הדברה בבית משפחת גרוס בירושלים. הוא הגיע לדירה והשתמש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה, השאיר את חומר ההדברה בחדר סגור ובכדי למנוע דליפה של החומר הרעיל ליתר חלקי הבית, הוא אטם את החדר באמצעות סרט דביק על החלון וסביב הדלת והמנעול.

Mhhmua
יוסי ברקן, המדביר שהורשע בהריגת יעל ואביגיל גרוס | צילום: חדשות 13

אלא שזמן מה לאחר מכן, דלף החומר מהחדר הנגוע לרחבי הדירה בה שהו אותה עת שמעון ומיכל גרוס וארבעת ילדיהם הקטנים. יומיים לאחר מכן הובהלו בני המשפחה לבית החולים. כתוצאה מההרעלה נפטרו בנות המשפחה אביגיל בת ה-4 ויעל בת השנתיים. הבנים וההורים נפגעו אף הם כתוצאה מההרעלה ונזקקו לטיפול בבית החולים. ברקן הורשע בשנת 2017 בעבירות הריגה וארבע עבירות של גרימת חבלה חמורה ונגזרו עליו 3 שנות מאסר.

הבנות הובלו תחילה לטיפול ביחידת טר"מ, שם רופא טען כי מדובר בווירוס, על אף שנאמר לו כי בוצע ריסוס בדירה ביום קודם לכן. הוא שחירר את הילדים ללא טיפול ראוי וללא בדיקת טענות ההדברה. "אם היה מפנה למיון - המוות היה נמנע", נכתב בהרשעה.

לאחר הרשעתו, הביע ברקן צער רב מהמקרה ואמר בעבר בבית המשפט: "עשיתי טעות איומה שמייסרת אותי. הלוואי ויכולתי להחזיר את הגלגל אחורה. אין עונש שישתווה לכאב שאני חש מדי יום, לא התאוששתי".