קליין בתום עדותה: "גיליתי גם את הפנים האכזריות של עם ישראל"

עם צאתה מבית המשפט ביום העדות האחרון, אמרה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן: "הייתה זו חובה אזרחית למען ההורים שלי ולמען הילדים שלי". עם זאת, היא הוסיפה כי גילתה "את הפנים היפות של עם ישראל", אך "גם את הפנים האכזריות, של קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי"

זמן צפייה: 01:06

בתום חקירתה הנגדית, אמרה היום (רביעי) העדה המרכזית בתיק 1000 (תיק המתנות), הדס קליין - העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן - בצאתה מבית המשפט, כי מבחינתה "הייתה זו חובה אזרחית למען ההורים שלי ולמען הילדים שלי". עם זאת, היא הוסיפה כי גילתה "את הפנים היפות של עם ישראל", אך "גם את הפנים האכזריות, של קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי, לא יודעים מי אני, מי משפחתי; שבחרו לפגוע ולהשמיץ. אני מבינה שעשיתי כל מה שכל אזרח בישראל צריך לעשות - וצריך לעבור הלאה".

לאחר שהסתיימה חקירתה הנגדית של קליין על ידי פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עמית חדד, בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה אתמול חקירתה הנגדית על ידי עורכת דינו של ארנון (נוני) מוזס, נוית נגב. נגב שאלה על הפריצה לכספת של קליין וביקשה להבין את האמירה של קליין בחקירה במשטרה כי הפריצה קשורה לתיק 2000 ולמוזס. קליין הבהירה כי היא אמרה את הדברים בהומור. "רציתי להרחיב אתמול ולא נתנו לי", אמרה קליין. "אחרי הפריצה ארנון התקשר לכל מיני אנשים לעדכן אותם על הפריצה. בראש ובראשונה לבנימין נתניהו, ליוסי כהן, לבוז'י הרצוג, גם לארנון מוזס".

נגב: "לא לחשודים, הוא רצה לייצר דרמה".

קליין: "כן, זה נאמר בהומור".

נגב: "את זוכרת שהוא אמר דברים בסגנון שאם נתניהו יהיה בקשר עם העורכים והכתבים יתראיין, כמו שכל פוליטיקאי, זה תלוי בו, כי נתניהו נמנע מקשר עם ידיעות".

קליין: "לא זוכרת".

נגב: "את זוכרת שנוני מוזס מאיים לעשות שימוש בעיתון כדי לקדם את המטרות שלו?"

קליין: "ממש לא".

נגב: "שיתפרסמו פרסומים על משפחת נתניהו כדי להפעיל לחץ (קליין שוללת בנחרצות)".

נגב:" גם לא שמעת את נוני מבקש מארנון להעביר מסר של איום לשלדון ומירי אלדסון".

קליין: "לא שמעתי שום איום. הייתה תרעומת איומה על ההפצה של שישי שבת".

נגב: "ארנון אמר דברים כאלו מול מירי אדלסון על איום מנוני".

נגב: "את הבאת את המחלוקות לפתרון עם כל הצדדים בנושאים שונים - גם פוליטית וגם חברתית".

נגב: "חיבורים. גם פוליטיים".

קליין: "כן, מאוד, חיבורים שיביאו לשקט במדינה".

נגב: "הוא קצת נהנה מזה, להיות במקום המחבר. אמרת לעורך דין חדד כי הוא מכיר היטב את הסיטואציה".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נגב: "היו ביניהם שיחות ארוכות, כי אמרת בחקירה כשנשאלת על שיחות עם ארי הרו, כשיש שיחה ארוכה היא בין ארנון לארי הרו. אותה הבחנה קיימת גם לגבי השיחות שלך עם נוני: כשהן קצרות הן איתך וכשהן ארוכות הן עם ארנון. ארנון מעורה במה שקורה בארץ, וארנון ונוני דיברו על בנימין נתניהו, על שלדון אדלסון, אישרת שהיה חוסר אמון הדדי, אלו דברים ששמעת מנוני בזמן אמת. תאשרי לי בבקשה על תוכן השיח שאת שומעת שהיו להם שיחות על התופעה של החינמון ישראל היום".

קליין: "אמרתי אתמול על ההחלטה לעשות תפוצה בשישי-שבת, שאני זוכרת שזה היה דבר מהותי שארנון נדרש לשיחות מרובות, זה היה נושא מדובר".

נגב: "האם זה נכון שנוני, בשיחות שלו עם ארנון, דיבר על הפגיעה של עיתון שמחולק בחינם, בהקשר המוכנות של שלדון אדלסון - הבעלים - להפסיד מאות מיליונים?".

קליין: "אני זוכרת שזה היה דבר מהותי והוא נלחם עליו בשיחות בין כולם".

נגב: "אני שואלת על מה שנוני אמר, כי את שמעת אותו מדבר בזמן אמת".

קליין: "זו הייתה רוח הדברים".

נגב: "שהבעיה של ישראל היום היא בעיה כללית, בעיה ציבורית"

קליין: "נכון, דובר על כך, הורגש כאב"

נגב: "ושנוני אמר שמבחינתו זו בעיה שנתניהו צריך ויכול לטפל בה (קליין: "נכון, ולכן ארנון הופעל"). יש פה צדדים שלא מדברים ביניהם וארנון נמצא בתווך".

קליין: "אני יודעת שארנון דיבר עם נתניהו על כך ויצא לפעולה, דיבר עם שלדון ומירי אדלסון. אם אינני טועה היה מעורב בזה גם גרי גינזסרג בארצות הברית. גם הוא היה בשיח. ארנון עשה כמיטב יכולתו להשפיע".

ארנון מילצ'ן, בני הזוג נתניהו
ארנון מילצ'ן, בני הזוג נתניהו | צילום: רויטרס

נגב: "הוא ראה את ישראל היום כעיתון שבא לשרת את נתניהו"

קליין: "הוא ידע שאם מר נתניהו - על פיו יפול דבר; שאם הוא יגיד לאדלסון לא להוציא את העיתון בשישי שבת - זה יקרה. הוא ידע שארנון ראה את האימפריה המשפחתית שלו, ארנון חש את הכאב הזה שזה דבר שיכול לפגוע בו יסודי, בנוני, בעסק המשפחתי הזה, וארנון כאב לו מאוד על זה. והוא ניסה ככל יכולתו לתווך בין הצדדים".

נגב: "ארנון אמר בחקירה שההבנה שלו שאדלסון נלחם בידיעות אחרונות, זה בין היתר בגלל שנתניהו ראה בנוני מי שנלחם בו פוליטית. את שמעת".

השופט משה ברעם: "מה המשקל של הדברים שהעדה שמעה מפה ומשם? עצם אמירת הדברים לשעצמה?".

נגב : "עצם אמירת הדברים בזמן אמת משמעותית כשבאים לבחון את הסיטואציה. כשבאים להתמקד בשני משפטים מתוך מכלול שיחות, ואנחנו חושבים שכדי להבין את הדברים צריך להבין את הקשרם המלא. כשיש גורם ששומע משני הצדדים בזמן אמת חשוב לנו להאיר את הדברים. גם העדה הייתה שם".

אתמול אמרה השופטת רבקה פרידמן פלדמן לעו"ד חדד: "אולי הלכת רחוק כשביקשת את ההתכתבויות של רונן צור עם הדס קליין?" בתגובה, חדד ביקש שוב את ההתכתבויות בין הדס קליין למילצ'ן. הוא אמר: "דיברנו על חקירה פרטנית על שמפניות וסיגרים". קליין השיבה: "אני חייבת לך חוב על סיגר, אמרתי לך שזה עולה 450 ש"ח וכשבאתי הביתה הסתכלתי בגוגל, סיגר קהיבה עולה היום 900 שקל". חדד השיב בציניות: "את מאוד חרוצה".

חדד שאל את קליין על מה שסיפרה בחקירתה במשטרה לגבי נוני מוזס: "קליין סיפרה בחקירתה שמוזס הזהיר אותה לגבי הקשר של יאיר נתניהו לדירה של פאקר ברויאל ביץ' - שייתכן ויהיה תחקיר עיתונאי על זה", לדבריו. חדד שואל: "ידעת שיש איבה בין מוזס למשפחת נתניהו?" וקליין ענתה: "ככה משפחת נתניהו הציגה את זה בפניי".

נוני מוזס, המוציא לאור של ידיעות אחרונות | צילום: רויטרס

קליין הוסיפה: "ארנון אמר לי שמר נתניהו הזהיר אותו שנוני מקליט, ואחר כך ארנון אמר לי 'תראי מה נהיה פה'. הוא הזהיר אותי, ובסוף מקליטים שם, אצל נתניהו". ‏חדד שאל את קליין שאלות על השקיות השחורות שהעבירו בהן שמפניות, והיא השיבה: "לבלפור לא היינו צריכים שקיות שחורות אטומות כיוון שנכנסנו למתחם סגור, וחוץ מהמאבטחים אף אחד לא ראה. בקיסריה, אצל פאקר, אנשים יכלו לראות - ולכן הבאנו שם בשקיות".

חדד שואל לגבי יציאותיה של קליין לחו"ל למילצן בתקופת החקירות, וקליין משיבה: "למה זה רלוונטי? לא יודעת מי כותב לך את השאלות. אתה מכוון את השאלות שלך לתקשורת. אם אתה לא סומך עליי, יש לך בעיה עם הקולגה שלך בעז בנצור. אני נסעתי עם עורך דין, אם הייתה פה בעיה של חציית גבולות הוא היה צריך לומר. אם יש לך בעיות תפנה לקולגה שלך". פרידמן לפלדמן: "עורך דין חדד, הנסיעות שלה לפני כן לא רלוונטיות".

חדד שאל את הדס קליין שוב ושוב על פגישה שנערכה בין מילצ'ן, בנצור, רונן צור והדס קליין לקראת סיכום חקירת תיק 1000. לאחר מכן קליין מגיבה לחדד אחרי שהטיח בה שהיא לא זוכרת פרטים מסויימים בכוונה: "גם לא זוכרת שקונה בגדים למר נתניהו בכיכר המדינה ובאה סטייליסטית מאשדוד".

בשבוע שעבר טען סנגורו של נתניהו בפני קליין: "אמרת ששרה הכריחה להזמין (לאירועים בבית של ארנון) כוכבי הוליווד. איך יכול להיות שבאירוע של פרס הגיעו כוכבים בלי ששרה הכריחה?" וקליין השיבה כי "ארנון אמר לי ששרה רוצה כוכבים. היא לא סולחת על זה שג'ודי ניר מוזס פגשה את בראד פיט". עו"ד חדד תקף: "אז אגיד לך שזו המצאה פרועה", וקליין השיבה: "אז תגיד לארנון שהוא המציא". בהמשך הראה חדד התכתבות בין יונה ברטל לשרה נתניהו, בו היא מכנה את השמפניה הוורודה "גזוז ורוד" ומברכת את נתניהו: "חייבות להיפגש ולחגוג על גזוז ורוד כהרגלנו".

מוקדם יותר שאל עו"ד חדד את קליין על הוצאות נוספות של מילצ'ן, שלא הוצגו על הלוח בגלל שקליין טענה שזה פוגע בפרטיות של ארנון. בתגובה, עו"ד חדד תקף את קליין: "אם את חרדה לפרטיותו, למה העברת קלסרים למשטרה בלי אישורו?". קליין השיבה: "הקלסרים האלה ניתנו על ידי שרה שוחט (מנהלת החשבונות) בידיעתו של עו"ד בעז בן צור. אתה מנסה לעשות קונספירציות. אתה לא תשמיץ אותי שהייתי סוכנת משטרה".

עו"ד חדד התייחס להוצאותיו של מילצ'ן: "קשה לי להאמין שאדם שותה לבד 18 בקבוקי טקילה בחודש". קליין השיבה: "למה? מתה שמילצ'ן יעלה על דוכן העדים ויסביר. ארנון אוהב טקילה. תשאל אותו".