"חתונת הדמים" בפרדס חנה: נחתם הסדר טיעון עם הנאשמים בפרשה

על פי כתב האישום המתוקן, ב-2016 גרמו אבי ביטון ותמיר פרץ למותו של אלמוג פדל במהלך חתונתו של יריב ביטון - שמואשם בסיוע למעשה. הראשונים צפויים לקבל 6 שנות מאסר כל אחד, והחתן - 3 בלבד

אבי ביטון בבית המשפט
אבי ביטון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

הסדר טיעון בפרשת "חתונת הדמים" בפרדס חנה נחתם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה, והוגש כתב אישום מתוקן נגד שלושת המעורבים בפרשה שהביאה למותו של אלמוג פדל בספטמבר 2016.

במסגרת ההסדר יואשמו אבי ביטון -  אביו של יריב ביטון - ותמיר פרץ, בגרימת מוות מתוך שוויון נפש, וצפויים לקבל שש שנות מאסר בפועל כל אחד. הנאשם השלישי, ירין ביטון, יואשם בסיוע לגרימת חבלה חמורה וצפוי לקבל שלוש שנות מאסר.

עוד בחדשות 13:

האם ברק יעמוד במילתו – ולא יישב עם נתניהו? • פרשנות

גרינבלאט על תוכנית השלום: "אי אפשר לצמצם הפתרון לשלוש מילים"

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

אבי ביטון בבית המשפט
אבי ביטון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום המתוקן, ב-22 בספטמבר 2016 נערכה חתונתו של ירין ביטון במסעדת "דניאל" באזור התעשייה של פרדס חנה. באירוע נכחו אביו אבי ביטון, חברו תמיר פרץ וכן אלמוג פדל. לקראת סיום החתונה, התפתחה קטטה מחוץ למסעדה בין פדל וחבריו לחתן, אביו ופרץ, שבמהלכה היכו הנאשמים את פדל. אבי ביטון ופרץ נכנסו בריצה למסעדה, הצטיידו בסכין וחזרו בריצה לאזור הקטטה.

השניים רצו לעבר פדל, שבמקביל השליך לעברם אבנים, ותקפו אותו בסכין בזמן שהחתן, ירין ביטון, הכה אותו. לבסוף, מת פדל כתוצאה מהדקירות. לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום, וניסו להעלים ראיות הקושרות אותם לאירוע.

הקטטה בחתונת הדמים
הקטטה בחתונת הדמים

על פי הסדר הטיעון, הנאשמים יחזרו בהם מכפירתם, יודו ויורשעו בכתב האישום המתוקן. כאמור, האב, אבי ביטון, וכן תמיר פרץ, צפויים לקבל שש שנות מאסר בפועל כל אחד. ירין ביטון, החתן, צפוי לקבל שלוש שנות מאסר בפועל - זאת, בכפוף להחלטת בית המשפט. בנוסף לכך, ההסדר מותנה בהפקדה של מאה אלף שקלים עבור פיצוי נפגעי העבירה, על ידי אבי ביטון. סכום הפיצוי שיוטל על כל אחד מהנאשמים ייפסק על ידי בית המשפט.

עורכי דינם של הנאשמים התייחסו להחלטת בית המשפט, והצהירו: "ההסדר מגלם את כלל הנסיבות שבסופן הוחלט על הצגתו במתכונתו הנוכחית. הפרקליטות הסכימה לגזור על הנאשמים עונשים מקלים. שמחים על כך שהמשפט הסתיים היום בקול ענות חלושה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20190627-1123' autoplay='0' credit='' desc='עורכי הדין של הנאשמים' kid='1_vqcgi9fw' duration='75'']

בתיעוד בלעדי של האירוע ממצלמות האבטחה ניתן לראות את חתן השמחה, ירין ביטון, בחולצה לבנה ארוכה מנסה לתקוף את האורח פדל בן ה-20.

כמה דקות קודם, הצטלמו יחד עם אביו של ירין, חוגגים את הסולחה ביניהם, אבל אז מסיבה שטרם ברורה, הכל התפרץ. מצלמות אבטחה תיעדו זריקת אבנים ומזווית אחרת נראה גם ניסיון של אחת המוזמנות להרגיע את הרוחות.

מצלמה נוספת תיעדה, על פי כתב האישום המקורי, את רקע הדקירה. כך פדל שנראה במצלמה מתחיל במנוסה, נדקר כמה פעמים ואז התמוטט לעיניי העוברים והשבים.