התקרית בבורקה: שוחררו שני הפלסטינים שנעצרו בחשד ליידוי אבנים

שני החשודים, קטין ובגיר, נעצרו בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ויידוי אבנים באירוע בבורקה שבו נורה למוות קוסאי מעטאן. עם שחרורם, אין כעת אף עצור בפרשה, לאחר שיחיאל אינדור, החשוד ברצח, שוחרר למעצר בית

הלווית הצעיר הפלסטיני
הלוויית הצעיר הפלסטיני | צילום: רויטרס

שני החשודים הפלסטינים שנעצרו בחשד לתקיפה באירוע הירי בבורקה, שוחררו היום (רביעי) ממעצרם. השניים, קטין ובגיר, נעצרו בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ושוחררו היום, אחד מהם לאחר החקירה בתחנת המשטרה והשני לאחר שהוא לבית המשפט הצבאי. נכון לעכשיו אין עצורים כלל במקרה, לאחר שיחיאל אינדור שוחרר למעצר בית בחשד לרצח.

השופט בבית הדין הצבאי אמר בדיון שאין ראיות הקושרות את החשוד לביצוע המעשים המיוחסים לו ולכן החליט לשחררו ממעצר. השניים נעצרו אתמול בחשד שיידו אבנים באירוע הרצח של קוסאי מעטאן בן ה-19 לפני כשבועיים.

"צוות החקירה פועל וימשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים באירוע", נמסר מהמשטרה אתמול לאחר המעצר. עוד נאמר כי צפויים מעצרים נוספים, וזאת לאחר שלפני כשבוע נעצרו חמישה פלסטינים בחשד למעורבות בעימותים.

Whatsapp Image 2023 08 15 At 2
יחיאל אינדור בבית המשפט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אתמול שוחרר החשוד המרכזי ברצח, יחיאל אינדור, למעצר בית. לאחר שבית משפט השלום האריך את מעצרו, החשוד הגיע בפעם השנייה לדיון בערעור - שבסופו הוחלט לשחררו למעצר בית אצל דודו, מאיר אינדור. מיד לאחר החלטה על השחרור, המשטרה הגישה ערר נוסף, שהדיון בו נערך לאחר מכן בבית משפט מחוזי - וגם הוא נדחה.

נציג המשטרה ביקש אתמול מהשופט עמיר שקד להאריך את מעצרו של אינדור בשל חשש משיבוש החקירה. הוא ציין החלטה קודמת של בית המשפט, שלפיה הדבר נדרש "גם אם יכביד על החשוד". בתום הדיון החליט השופט לשחרר את אינדור למעצר בית.