פלסטיני מהשטחים נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בבת 13

החשוד, בשנות השלושים לחייו, הועסק בעבודות תחזוקה במוסד חינוכי באשדוד ובינו ובין הנפגעת שררה היכרות מוקדמת. על פי החשד, הוא לקח אותה לדירה סמוכה אותה שיפץ ושם ביצע בה את זממו

אדם אזוק
אדם אזוק | צילום: Fotolia

פלסטיני תושב השטחים בשנות השלושים לחייו נעצר אתמול (שלישי) בחשד שביצע עבירות מין בנערה בת 13. החשוד הועסק בביצוע עבודות תחזוקה בבית הספר בו לומדת הקטינה באשדוד, ובין השניים הייתה היכרות בשל כך. על פי חקירת המשטרה, בחודש מאי השניים ניגשו לדירה הסמוכה לבית הספר, אותה החשוד שיפץ ושם ביצע בה עבירות מין ומעשים מגונים.

לטענת המשטרה, לאחר המעשה נמלט החשוד חזרה לחברון, אך לטענתו ניסה להיכנס שוב לישראל – ואז נאמר לו כי כניסתו נאסרה. לדברי עורכת דינו שני פרג'ון, לאחר שהמעסיק של החשוד אמר לו שהוגשה נגדו תלונה על עבירות מין הוא ניגש כמה פעמים לתחנות המשטרה בחברון ובגוש עציון ושם שיחררו אותו ואמרו לו שהוא לא דרוש לחקירה. "אפילו נתנו לו רישום פלילי שמאשר שהוא לא דרוש לחקירה", אמרה. "רק לאחר שהתערבתי ותיאמתי את ההגעה שלו לתחנה אז הוא נעצר. הוא מכחיש הכל. הוא ידע היטב את ההשלכות של ההסגרה, ולמרות זאת לא חשב פעמים כי לטענתו אין לו קשר לסיפור הזה".

בתוך כך, הכנסת קיימה היום ישיבת פגרה כדי לדון בנושא "הצורך הדחוף לבחון את המחדלים והליקויים הקשים שהביאו עד לכדי ביטול כתב האישום נגד החשוד באונס הילדה בת השבע".

עוד בחדשות 13:

"דורשים עונש מוות": כתובות נאצה רוססו בכפר של מחמוד קטוסה

שני תושבי ראשון לציון נעצרו בחשד לאונס נערה בת 15

בעל המסעדה החשוד במעשה מגונה: דלאל מפיצריית "הסובל"

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד אמר בפתח הדיון: "הגענו למצב שאו שכל רשויות החוק במשך חודשיים שלמים עצרו וחקרו, ואף הגישו כתב אישום נגד אדם חף מפשע ויש אנס שמסתובב חופשי, או שכן תפסו את הפושע ועכשיו שחררו אותו לחופשי בלחץ התקשורת. שתי האופציות מרעידות את הלב ומזעזעות את הנפש".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) אמרה: "דרכנו כחברה עוד ארוכה כדי לטפל במקרים כאלה ברגישות הראויה. התמקצעות גורמי החינוך, הרווחה וגורמי אכיפת החוק והמשפט, חייבת להתבצע מיד. ישנם לא מעט תיקי עבירות מין המנוהלים על ידי אנשים אשר לא עברו הסמכה מקצועית בתחום ושמיומנותם לחקור, לנהל תיק או לשבת בדין לוקה בחסר בהקשר זה, שהרי לא תיק שוד כתיק פגיעה מינית".

מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא
מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר נעצרו שני תושבי ראשון לציון, בני 22 ו-36, בחשד לאונס נערה בת 15, שהתרחש, על פי החשד, לפני כשלושה שבועות בעיר. על פי החשד, השניים התנפלו על הצעירה בעת שחזרה מבילוי לילי, היכו ואנסו אותה באלימות ובמשך זמן רב. היא איבדה את הכרתה ופונתה לקבלת טיפול בבית חולים. הבוקר הובאו החשודים לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, בסיומו הוארך מעצרם בשבעה ימים.

לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד אליעזר דלאל בן ה-67, בעל פיצריית "הסובל" בתל אביב, המוכר בעיקר בשל תפקידו בסדרת הטלוויזיה "החברים של נאור", בגין עבירות של מעשים מגונים בשתי קטינות בנות 17. לפי כתב האישום, פנה דלאל כל פעם למתלוננת אחרת, החל לשוחח עימן והציע להן להיכנס לפיצרייה שלו. במהלך שהותן של המתלוננות במקום, ביצע בהן מעשים מגונים ולא חדל גם לאחר שהביעו את אי הסכמתן למעשים ואת רצונן לעזוב.

אליעזר דלאל
אליעזר דלאל | צילום: חדשות 13

כמה ימים לאחר מכן, נעצר מורה מחליף בן 28 מאזור השרון בחשד לעבירות מין שביצע בקטינות אותן לימד. על פי החשד, במהלך שיעור בבית הספר המורה נעל את דלת הכיתה והפשיל את מכנסיו בפני התלמידות.

באותו יום הוגש כתב אישום נגד אלעד עמראן, עבריין מין מורשע בן 37 מפתח תקווה, בגין שורה של עבירות מין בקטינים בני 15-14. על פי כתב האישום, עמראן נכנס אחר נערים ונערות למלתחות בחוף ים, צילם אותם מתקלחים בעזרת מצלמה נסתרת וניסה לסחור בסרטון.

כאמור, על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אלירן אשכנזי, באוגוסט 2015 רכש עמראן מצלמה נסתרת אשר הותקנה במשקי ראייה. מאז ועד יוני 2019, בכמה מקרים שלא ידוע המועד שלהם, עמראן הגיע למלתחה עם המשקפיים וצילם שמונה סרטונים שבהם נראים קטינים, בהם ילדים, בעירום חלקי ומלא.