השופט על התוקף באיילון: "פצצה מתקתקת"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום על מעצרו של הנאשם אריה גרינפילד בן ה-36 שהטיח קסדה בנהג בנתיבי איילון. השופט עודד מאור אמר כי מכתב האישום והעבר הפלילי עולה כי מדובר ב"אדם בעל דפוס התנהגות אימפולסיבית ובריונית"

תיעוד התקיפה באיילון

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (חמישי) על מעצרו של הנאשם אריה גרינפילד בן ה-36 מתל אביב, שהטיח קסדה בנהג בנתיבי איילון. בית המשפט קבע כי בכל הנוגע לעילת המעצר, קיימת עילת מעצר ברף גבוה, שכן והעבירה "נעשתה באלימות חמורה או באכזריות או תוך כדי שימוש בנשק קר או חם". בית המשפט הוסיף, כי המסוכנות קמה ואף מתעצמת לאור התנהגותו האלימה של הנאשם עליה ניתן ללמוד מהסרטון שתיעד את האירוע החמור.

לבסוף פסק השופט עודד מאור: "התנהגותו האלימה והאכזרית באירוע מושא כתב האישום בתיק זה, אליה מצטרף עברו הפלילי הרלוונטי, מלמדים על אדם בעל דפוס התנהגות אימפולסיבית ובריונית, ולמעשה מי שניתן לראותו כפצצה מתקתקת העלולה להתפוצץ במלוא עוצמתה בתוקפנות קשה ואלימה שעלולה לסכן חיי אדם, כאשר בדרך נס תוצאתו אינה קטלנית. נראה שאותה התנהגות אלימה עלולה להתפרץ במלוא עוזה ללא התראה בכל אימת שהנאשם יחוש מצוקה או תחושות לחץ ופאניקה".

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כזכור, לפני כעשרה ימים  פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגדגרינפלד.  מכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין דרור לוי וצחי יונגר עולה כי ב-7 בנובמבר, בסביבות השעה 18:00, נסעו גרינפלד והמתלונן בנתיבי איילון. בין מחלף סבידור למחלף השלום עצרו השניים בצד הדרך לצורך החלפת פרטים, זאת לאחר שגרינפלד טען כי המתלונן פגע בקטנוע עליו הוא רכב.

בין השניים התפתח דין ודברים במהלכם היכה המתלונן את גרינפלד בפניו מכה אחת, וגרינפלד שחשב שנפצע כתוצאה מהמכה, הוריד את הקסדה. בעוד השניים ממשיכים בדין ודברים, הלך המתלונן בעקבות גרינפלד, אחז בידו, ואז הכה את המתלונן בפניו באמצעות הקסדה והתרחק מהמקום.

ניידת משטרה
ניידת משטרה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

המתלונן, שכתוצאה מהמכה נפל על הכביש ניסה לקום, אך גרינפלד בתגובה רץ אליו ובאמצעות הקסדה הכה אותו פעם נוספת בפניו. לאחר מכן החל גרינפלד ללכת לכיוון הקטנוע, כאשר המתלונן צועד בעקבותיו ומנסה לפנות אליו, בתגובה זרק גרינפלד בחוזקה את הקסדה על פניו של המתלונן, שכתוצאה מהפגיעה התמוטט על הכביש.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינו עורכי הדין לוי ויונגר כי: "נסיבות ביצוע העבירות מעצימות את עילת המסוכנות של המשיב, נוכח האכזריות בה הכה המשיב את המתלונן. המשיב לא פסק מתקיפתו של המתלונן גם בשעה שהאחרון נפל על הקרקע כתוצאה מהמכה הראשונה, ומיד שב להכותו במכת קסדה נוספת ולא חדל, עד לרגע שבו המתלונן התמוטט על הכביש ואיבד את הכרתו".