צנעני העידה בפרשת המטענים: "קיבלתי איום לא לבוא לתחנת הרדיו"

במהלך עדותה בבית המשפט טענה הזמרת כי "אני לא יודעת מי עומד מאחורי הפיצוץ - אין אדם שאין לו סכסוכים. זה אירוע מקפיא עורקים". הנאשם אבנר הררי: "נעשה דואט בחוץ - אנחנו חברים טובים"

זמן צפייה: 03:00

הזמרת מרגלית צנעני הגיעה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב למתן עדות בפרשת המטענים. במהלך הדיון סיפרה צנעני: "זה אירוע קשה, מקפיא עורקים. אני אדם שאין לו סכסוכים. להיות מאויימת ככה? זה היה לי זר וקשה". עוד הוסיפה כי "חבל על הביואיק - היה רכב משובח".

"ישבתי לאכול במסעדה, ושמעתי בום על קולי", שחזרה צנעני. "לא חשבתי לרגע שזה קשור אליי. נפל לי הלב, מאוד התביישתי, זה לא נעים שהאוטו שלך מתפוצץ". עוד סיפרה הזמרת כי "לפני כן קיבלתי מסרון לא נעים, איום שלא כדאי לי להגיע לתחנת הרדיו".

"אני לא עדה ולא מתלוננת", המשיכה צנעני. "אתם מציבים אותי כעדה ואני קובלת מאד על כך. אני קרבן עבירה, אבל למה אני צריכה להתייצב כאן, לא לישון שבועיים להרגיש כאילו אני לא בסדר? למה?"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190617-0927' autoplay='0' credit='' desc='מרגלית צנעני בבית המשפט' kid='1_evtp6tnx' duration='18'']

אבנר הררי, אחד הנאשמים, טען בדיון: "יחב"ל תופרים תיקים. בעזרת השם אעשה עם מרגול דואט בחוץ אנחנו חברים טובים". לדברי צנעני, "אני לא כל כך מכירה את אבנר הררי. הוא התקשר אליי פעם אחת, שבועיים לפני הפיצוץ. הוא דיבר יפה כאחד האדם, ביקש שאני אעזור לו כי יש לו שיר חדש - אמרתי לו שבחפץ לב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190617-0941' autoplay='0' credit='' desc='אבנר הררי בבית המשפט' kid='1_6qhmv6jl' duration='40'']

במארס 2017 הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העבריינים אבישי בן דוד ואבנר הררי, בגין חלקם בהנחת המטענים נגד הזמרת מרגלית צנעני, איש העסקים מאיר שמיר ושחקן הכדורגל קובי מוסא.

השניים הואשמו בניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור ונשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. כתב האישום מגולל כיצד השניים תכננו להניח את המטענים ברכבים של שלושת המפורסמים, וכיצד רכשו והכינו את חומרי החבלה בטרם יצאו להניחם.

האישום המפורסם ביותר הוא הנחת המטען ברכבה של הזמרת מרגלית ("מרגול") צנעני. הררי, שהקליט שיר שכתב, רצה שהזמרת ששידרה ברדיו "לב המדינה" תשלב את שירו ברשימת ההשמעה. היא סירבה להשמיעו, ועל כן הם החליטו להניח מטען ברכבה.

הזמרת מרגלית צנעני מגיעה להעיד בבית המשפט בפרשת הנחת המטענים
הזמרת מרגלית צנעני מגיעה להעיד בבית המשפט בפרשת הנחת המטענים | צילום: חדשות 13

על פי כתב האישום בן דוד הגיע בהנחייתו של הררי לחניון בו חנה רכבה של צנעני, הניח את המטען והפעיל אותו. המטען גרם נזק כבד לרכבה של הזמרת. לאחר מכן שלח מסרון למנהל התחנה אבי בן בסט, ואיים עליו כי אם תמשיך הזמרת לשדר את תכניתה, יפגע בה ובשאר העובדים.

וכך כתב: "אבי ערב טוב, שתדע שאנחנו אוהבים אותך אבל אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים! זה יהיה סדרתי! אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים". לאחר מכן כתב: "פה זה לא אירופה (תכניתה נקראה 'פה זה לא אירופה') פה זה ישראל. זה היה פרומו, אם תגיעי לרדיו את והבן שלך מתים".

מרגול
מרגול | צילום: עמית הרמן

בנוסף הואשם בן דוד כי הניח מטען ברכבו של איש העסקים מאיר שמיר, בעת שחנה במקום עבודתו ברמת החייל, וכן הניחו מטען נוסף כחודשיים אחר כך בביתו הפרטי בשכונת צהלה בת"א. האישום בהנחת המטען נגד קובי מוסא הוא החמור ביותר, שם נכתב בכתב האישום כי הם התכוונו לגרום למותו.

מכתב האישום עולה כי בהנחייתו של הררי הניח מטען עם מתג אלחוטי לרכבו של מוסא, מתחת למקום המושב שלו. עם זאת בטרם הספיק להפעיל את המטען הוא נעצר על ידי כוח משטרה שהיה במקום. השניים הואשמו גם כי החזיקו בדירת מסתור בראשון לציון כמות אמל"ח רבה הכוללת כלי נשק שונים וחומרי חבלה, ושם גם הרכיבו את המטענים.