חודש לפני שזרק בקת''ב לבית ביפו: בעלי מסעדת "הזקן והים" נעצר

אחמד דאוד ושני חבריו תקפו באלימות קשה בעלים של בית קפה רק משום שסירב להחליש את המוזיקה. חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשל "מסוכנותו הזועקת לשמיים" - הוא שוחרר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:58

חודש לפני שזרק בקת"ב לבית ביפו, בעלי מסעדת "הזקן והים" אחמד דאוד, נעצר בחשד לתקיפה אלימה של בעל בית קפה - כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. דאוד הגיע יחד עם שני חבריו כדי "לסגור חשבון" עם מנהל בית קפה שסירב להחליש את המוזיקה. בתיעוד שפורסם, נראה דאוד תוקף באמצעות קסדה ומטיח חפצים כדי לגרום לנזק. לנוכח האלימות הקשה, המשטרה עצרה אותו וביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים בשל מסוכנותו.

נציגת המשטרה התריעה בפני השופטת: "גברתי ראתה את הסרטון, פעם אחר פעם מטיחים בקורבן בן 56 קסדה בצורה בריונית. יש פה מסוכנות שזועקת לשמיים". אלא שהשופטת קבעה לשחרר את דאוד בתנאים מגבילים. כמה ימים לאחר מכן, הוא שוחרר באופן מוחלט כאשר הבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים - נדחתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שנה וחצי של קורונה – אפס כתבי אישום נגד מפירי ההנחיות

בנט: "נקים מחדש את קבינט הקורונה; קורא לבני הנוער להתחסן"

תחקיר: בת 22 מתה מדלקת בשריר הלב – מה קרה בביה"ח שגרם למותה?

אחמד דאוד, יפו
אחמד דאוד בעלי מסעדת הזקן והים

חודש לאחר מכן, דאוד ושותפיו תיכננו להשליך 16 בקבוקי תבערה אך ברגע שהובן כי חלה טעות בכתובת וכי נעשתה פגיעה בבית של ערבי, הותירו את הבקבוקים וברחו מהמקום. נגד דאוד עומד כתב אישום המייחס לו 12 ניסיונות רצח והוא עצור עד תום ההליכים.

כזכור, בקבוק התבערה נזרק לחלון דירה שבתוכה ישנו שישה ילדים. הבקבוק פגע בפאטמה בת ה-10 שנכוותה קל, ובאחיה מוחמד בן ה-12 שנכווה בפניו ובכל חלקי גופו באופן קשה.

מוחמד בן ה-12 מיפו שניצל מפגיעת בקת''ב בביתו
מוחמד בן ה-12 מיפו שניצל מפגיעת בקת''ב בביתו | צילום: צילום מסך

על פי כתב האישום, דאוד וחבריו סיכמו ביניהם להביא למותם של יהודים מתוך מניע לאומני וכדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו. "פעלו מתוך שנאה ומניע לאומני-גזעני, ובכוונה לקטול חיי אדם תוך מחשבה מוטעית כי מתגוררת בבית משפחה יהודית", נכתב באישומים. נוסף על כך, ממידע מודיעני שנאסף במשטרה, עולה כי אביו של דאוד ושותפו, מממנים ומסייעים למאמצי הלהטת הרוחות הלאומניות ביפו של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

בקת''ב ביפו
הבית ביפו אליו הושלך בקבוק התבערה | צילום: חדשות 13

מהרשות השופטת נמסר: "בתי המשפט פוסקים בעניין מעצרם של חשודים ונאשמים בכל תיק לגופו לפי הראיות והנסיבות שבהם, ולא על בסיס אירועים עתידיים שאינם ידועים".