אחרי 20 שנה: פוענח רצח מרגריטה לוי באילת

המשטרה התירה לפרסום כי פענחה את רצח הצעירה מאשדוד שגופתה נמצאה בגינה ציבורית בעיר הדרומית, ארבעה ימים אחרי שעברה לשם עם תום שירותה הצבאי. לפני מספר חודשים נפתח התיק מחדש בעקבות הפקת פרופיל DNA שחשף קצה חוט שהוביל לחשוד ברצח - תושב יפו בן 51 - ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 00:48

פענוח אחרי 20 שנה: פרשת רצח הצעירה מרגריטה לוי באילת, שהסעירה את ישראל במהלך חודש יוני של שנת 2003, ונפתחה מחדש לפני כחודשיים - פוענחה, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד החשוד ברצח, סמי אבו אלעסל, תושב יפו בן 51.

אולגה, אימה של מרגריטה, אמרה הבוקר לחדשות 13: "אני שבורה, אין לי מה להגיד חוץ מתודה למשטרת ישראל ורשויות החקירה. תודה שהם נאחזו באיזשהו חוט והביאו את המפלצת הזאת. לא יודעת אם אגיע עכשיו למשפט שיתקיים, לא רוצה לראות אותו, עכשיו ראיתי תמונה שלו, אני לא יכולה להסתכל אפילו. אני מאוד מקווה שימצו איתו את הדין".

זירת הרצח של מרגריטה לוי באילת בשנת 2003
זירת הרצח של מרגריטה לוי באילת בשנת 2003

מרגריטה לוי, תושבת אשדוד שהייתה בת 21 במותה, נמצאה בגינה ציבורית באילת בחודש יוני 2003, כשעל גופה סימני אלימות קשים, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. היא הגיעה לעיר רק ארבעה ימים לפני שנרצחה, במטרה לעבוד במלצרות לפני תחילת לימודי הסיעוד באוניברסיטה העברית בירושלים.

יום לפני שהתגלתה גופתה דיווחה אימה על היעדרותה, לאחר שלא הצליחה לתפוס את בתה בטלפון. זמן קצר לאחר הרצח נעצר חשוב במעורבות באירוע, חייל משוחרר שעבד בפיצרייה בעיר, אך הוא שוחרר כעבור שלושה שבועות.

מסמכים בנוגע לרצח מרגריטה לוי ז''ל
תיק חקירת הרצח של מרגריטה לוי

למרות שעברו למעלה מ-20 שנה, תיק הרצח המזעזע נותר פתוח והחוקרים המשיכו לנסות ולהפיק פרופיל לחשוד, מממצאיי המז"פ שנמצאו בסביבת גופת המנוחה. בשנים האחרונות המשיכו חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי לבחון ממצאים וראיות שנאספו, ולפני מספר חודשים בחינה מחודשת של ממצאי תיק החקירה אפשרה הפקת פרופיל DNA לחשוד ברצח, שהיה בן 31 והתגורר באילת באותה העת.

לאחר ההתפתחות הדרמטית, משטרת מרחב אילת המשיכה בחקירה סמויה במהלכה החל איסוף ראיות נגד החשוד, ולאחר 10 חודשי חקירה עם חשדות מבוססים, הוא נלקח למעצר. ומש הגישה פרקליטות מחוז דרום הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום חמור נגד החשוד, שכבר ריצה כ-13 שנה מאחורי סורג ובריח על עבירות מין. משפחתה של המנוחה קיבלה הודעה על ההתפתחות, בעוד שהחשוד שנעצר לפני כ-20 שנה נוקה אופן רשמי מכל החשדות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307130950' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='רפ"ק עו"ד שרית קביץ: "בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום בימים הקרובים"' poster='' kid='1_uug3p1t9' duration='87']

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מסר: "אירוע הרצח המחריד של מרגריטה לוי ז"ל שהתרחש לפני 20 שנים הגיע לפענוח, בזכות עבודה מקצועית של שוטרי מרחב אילת, חטיבת הזיהוי של משטרת ישראל ובסיוע המכון הלאומי לרפואה משפטית. נמשיך לחקור בנחישות כל אירוע רצח לא מפוענח, וגם אם יחלפו שנים רבות לא נרפה והתיק יישאר פתוח, עד אשר נמצה את הדין עם העבריינים".