משפחת נער שמת לפני 5 שנים תבעה המשטרה: לא טיפלה כראוי בדיווח

אוסטיס גוביץ' נפל אל מותו מבניין, מיד לאחד שהתקשר למוקד ואמר: "רוצים לזרוק אותי מהגג". במשטרה טוענים שמדובר בהתאבדות, אך המשפחה מתעקשת שהאירוע פלילי. "הילד התחנן שיגיעו ויעזרו לו"

זמן צפייה: 03:46

משפחתו של אוסטיס גוביץ' ממגדל העמק, שנפל אל מותו מגג בניין בעיר לפני כחמש שנים, בהיותו בן 14, תובעת את המשטרה בטענה כי לא טיפלה כראוי באירוע.

לפני מותו, התקשר גוביץ' למשטרה ואמר: "רוצים להרוג אותי - אנשים עם מסיכות רוצים לזרוק אותי מהגג". בגלל טעות לכאורה של מתנדב במשטרה שענה לשיחה, השוטרים לא הספיקו להגיע בזמן. אותה שיחה מצמררת, ודוח חקירה של המשטרה שנחשף, עומדות במרכזה של תביעת הנזיקין שהגישה המשפחה – בסך 11.5 מיליון שקלים.

המשטרה טענה שמדובר באירוע אובדני, ומצד שני משפחתו של הנער טוענת בעקשנות כבר חמש שנים שמדובר באירוע פלילי. "חיפשו עדות לכך שהילד התאבד ולמרות שלא מצאו שום דבר, עדיין סגרו את התיק בחשד להתאבדות", הסביר עו"ד ישר יעקובי, המייצג את משפחתו של הנער, "וזה, כאשר הילד אמר חד משמעית 'רוצים לזרוק אותי מהגג'".

אוסטיס גוביץ'
אוסטיס גוביץ' | צילום: החדשות 13

בדוח התחקיר של המשטרה, האירוע תואר בראש העמוד כ"רצח". הביקורת היא בעיקר כלפי המתנדב שהוצב במוקד, ובדוח נכתב: "המוקדן, עקב היותו מתנדב, נלחץ מאוד מקבלת האירוע ועקב כך לא לקח פרטים והתבלבל". המשטרה לא ציינה בדוח למי הייתה אחריות פיקודית בזמן האסון ומה חלקו במחדל, אלא, כך על לפי הדוח, הסתפקה בהמלצה להעביר הדרכות כיצד יש לפעול באירועים כאלה בעתיד. "אם היו מגיעים בזמן אחרי שהילד התחנן שיגיעו ויעזרו לו, כל זה לא היה נכתב", ציין עו"ד יעקובי בתגובה לדוח.

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח במוקד ובעקבות ניתוק השיחה, פעלה המשטרה מיד לאיתורו. המוקדן לא הצליח ליצור קשר בחזרה, ולאחר התערבות אחראי המשמרת, הגיעה למקום ניידת משטרה בתוך כ-17 דקות מרגע קבלת השיחה שנותקה. בסיומה של החקירה המורכבת ועל בסיס חומר הראיות שנאסף וחוות דעת מקצועיות - נקבע שמותו של המנוח לא נגרם כתוצאה מאירוע פלילי והודעה על כך נמסרה לבני משפחתו בהתאם. אנו משתתפים בצערה של המשפחה, ונמשיך לנהל את ההליך בבית המשפט באמצעות הפרקליטות כמקובל ולא לנהלו באופן פסול בכלי התקשורת".