"מחר את ואמא שלך בבית עלמין": יזם נדל"ן מואשם בסחיטה ובהונאה

לאחר תחקיר חדשות 13, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אורן קובי בגין תקיפה, הונאת נושים, הלבנת הון ועבירות נוספות. "איים להפיץ סרטון אינטימי של אישה שרשם חברות על שמה והתנגדה למעשיו"

זמן צפייה: 11:11

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יזם הנדל"ן אורן קובי וחברות שבבעלותו, בגין סחיטה באיומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים, הסתרת נכסים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס, עבירות על חוק המע"מ, הלבנת הון ועבירות נוספות. אתמול, כזכור, בתחקיר חדשות 13 נחשף אתמול כיצד המשיך קובי לחיות חיי פאר גם לאחר שנטען כי מכר קרקעות ולא נתן עבורן תמורה.

לפי כתב האישום, לאחר שקבוצת "אדמה" שברשות קובי קרסה והוא נכנס להליכי פשיטת רגל, הוא הקים בחשאי מערך חברות בתחום, ורשם אותן על שמות שתי נשים, מתוך הבנה שהרשויות יסרבו להעניק לו שירות, משום שהוא תחת חקירה פלילית וצו כינוס נכסים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בלי להמתין לאישור: קניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח בראשון

גנץ נגד המפגין שהשווה בין נתניהו להיטלר: "אין לכך מקום"

דני אבדיה נבחר 9 בדראפט ה-NBA ע"י וושינגטון: "מתרגש מאוד"

יזם הנדל''ן אורן קובי
יזם הנדל''ן אורן קובי | צילום: חדשות 13

הוא הרווחי כ-72 מיליון שקלים, והסתיר אותם מהנושים. זאת, לפי כתב האישום, תוך הצהרות שקר. כמו כן, הוא מואשם כי העביר לידיו שמונה מיליון שקלים מקופת את החברות, מבלי לציין זאת כמחויב בחוק, והשמיט עסקה של יותר ממיליון שקלים.

עוד מואשם קובי כי סחט באיומים את אחת הנשים שרשם על שמה חמש חברות, משום שזו התנגדה להתנהלותו. לפי כתב האישום, הוא איים להפיץ סרטון אינטימי שלה, תקף אותה וכתב לה בין היתר כי "מחר אם אין צ'קים חדשים של ... אני אקפל אותך לקופסא";  "אם את משחקת עם הסיסמאות; מחר בבוקר אין עובדים; מחזיר אותך לבית קברות";  "אני שם אותך ואת אמא שלך בסגולה ליד אבא שלך ביום ראשון; חכי תראי מי זה אורן קובי הפעם... אני אראה של מי החברה הזו בפעם האחרונה"; "ושוב תביני, קשה לך להפנים זה שהקמתי את העסק ושמתי על שמך; נגיע גם לבית קברות; הכול הולך".