"הוא משוגע": יזם הנדל"ן שהואשם בהונאה - וממשיך לרמות משקיעים

אורן קובי הסתבך בפרשת "אדמה", והואשם כי מכר קרקעות - ולא נתן עבורן תמורה. תחקיר חדשות 13 חשף כי קובי הקים חברות חדשות אותן ניהל באופן לא רשמי - ושוב מכר קרקעות ובפועל לא סיפק דירות

זמן צפייה: 11:11

יזם הנדל"ן אורן קובי איבד את כל רכושו כשהועמד לדין בפרשת הונאת הענק של רוכשי הדירות המכונה "אדמה". היזם מואשם כי הציע קרקעות למגורים - אבל בפועל לא נתן תמורה. ובכל זאת, קובי ממשיך לחיות חיי פאר, גר בפנטהאוז ונוסע בפרארי. כיצד זה ייתכן? תחקיר חדשות 13 חושף כי קובי הקים רשת חברות שאינן רשומות על שמו, ובדומה לפרשת "אדמה" - שוב לא סיפק דירות לרוכשים אלא לקח לעצמו את הכספים.

קובי, כך עלה מהתחקיר, ניהל רשת חברות בשלט רחוק מבלי ששמו יוזכר. גם הפעם, כאמור, החברות שיווקו קרקעות חקלאיות במחירים מנופחים והבטיחו שבתוך זמן קצר ייבנו דירות מגורים, אולם, זה לא קרה. בראש אחת החברות עמדה ל', המקורבת לקובי, ואילו בראש חברה נוספת עמד איש העסקים המסתורי א.ד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: תקיפת צה"ל נגד מטרות איראניות בסוריה בתגובה למטענים

ועדת החוקה אישרה: ייפתחו מסעדות ואטרקציות ב"איי התיירות"

חשד להתעללות בגן במרכז: "הגננת הכתה ונעלה את הילדים בחדרים"

יזם הנדל''ן אורן קובי
יזם הנדל''ן אורן קובי | צילום: חדשות 13

אחת מהנפגעות היא גל דגורקר, שקנתה שטח מאחת החברות, בסמוך למושב ניר גלים. "אבא שלי ראה מודעה בפייסבוק שהם מציעים זכות לדירה בסכום יחסית סביר, שהיה נשמע משהו שיש לנו", סיפרה גל. "מבחינתנו, זה היה כאילו עשינו את העסקה של החיים שלנו".

כבר באותו היום היא חתמה על החוזה והחלה לחלום על הדירה שהבטיחו לה, שתיבנה בעוד שבע שנים, אבל מהר מאוד היא זיהתה שיש בעסקה משהו חשוד והבינה שהחששות שלה התגלו כנכונות. גל גילתה שכבר עשרות שנים לא נעשה שום שינוי בוועדות התכנון - והזדעזעה. "זה כל החסכונות שלנו, אתה מרגיש מרומה".

גל דגורקר, רכשה דירה מחברה שבבעלותו של אורן קובי
גל דגורקר, רכשה דירה מחברה שבבעלותו של אורן קובי | צילום: חדשות 13

אז קובי הצליח לבנות מחדש אימפריה שמזרימה לו סכומי עתק, ולמרות שבאופן רשמי שמו לא חתום על אף אחת מהחברות, נראה שהוא עדיין שולט בהכול - זאת ניתן לדעת בין היתר גם מהעדות של נ', עובד לשעבר של קובי, שהוכה על ידו בפברואר של השנה שעברה.

"הוא הרביץ לי כי הוא בן אדם משוגע", סיפר נ', "הוא הרביץ חודש לפני זה למישהו אחר, הוא בן אדם אלים, פסיכופת, הוא משוגע וזהו". נ' טען שקובי הוא מי שניהל את העניינים בחברה, ולא א' שמופיע במסמכים בתור הבעלים. "יש לו איזה בן אדם, לא יודע מי זה, אני לא יודע איך קוראים לו אפילו. ראיתי אותו פעם אחת בחיים שלי. מעולם לא החלפתי איתו מילה".

אורן קובי מכה אדם אחר
אורן קובי מכה אדם אחר | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר קובי הובא לחקירה ונשלח למעצר. ל' נעצרה גם היא, והחליטה לשתף פעולה עם המשטרה. בחקירתה הסבירה כיצד הכה אותה באכזריות וסחט אותה והיא נאלצה להעביר לו כספים מקופת החברות שניהלה.

יחד עם ל' וקובי נחקרו גם רואי חשבון ועורכי הדין גלעד ברון, חיים לוי ואסף שובלי. מחר יוגש כתב אישום חמור נגד אורן קובי ומנהלים בחברות שתחתיו. בעוד כמה ימים יוגש כתב אישום נוסף נגד עורכי דין ורואי חשבון שסייעו לו.

יזם הנדל''ן אורן קובי
יזם הנדל''ן אורן קובי | צילום: חדשות 13

תגובת אורן קובי באמצעות עו"ד ניר זנו וזהבה קרן: "אורן קובי מחזיק בהיתר הנאמן בקבוצת חברות, עובדה שמאפשרת לו להמשיך להעביר כסף לקופת הנושים מ'פרשת אדמה'. מה קובי לא קיבל כסף באופן לא חוקי מרוכשי הקרקעות והוא לא מסתיר נכסים אלא מתנהל בשקיפות מלאה. לעניין הטענות על אלימות וסחטנות מצידו, הרי שאלה טענות הזויות ומופרכות שאין להן כל אחיזה במציאות".

תגובת עו"ד אסף שובלי באמצעות עו"ד עופר אלמוג: "עו"ד שובלי ייצג את החברות של ל' ועבד אך ורק מולה. המשרד דאג להבטיח את רישום זכויות המקרקעין של הרוכשים על שמם. אין כל אחיזה במציאות לטענה שהמשרד גבה שכר טרחה נוסף מהרוכשים. מדובר בהאשמות שווא".