אדיסה אלבנה נרצחה בקריית אתא, בעלה נעצר: "דם נשים הפך הפקר"

אלבנה בת ה-29 היא הנרצחת השמינית מתחילת השנה. בעלה בן ה-39 הסגיר עצמו למשטרה וחשוד ברצח. יו"ר נעמת ביקרה את התנהלות הממשלה: "מפקירה את חיי הנשים בישראל. מי שהפילו רק השבוע את חוק הפיקוח האלקטרוני הם אנשים מנותקים ומסוכנים"

זמן צפייה: 03:13

אדיסה אלבנה בת ה-29 נרצחה אמש (שישי) בדקירות בביתה ברחוב יוספטל שבקריית אתא, והיא האישה השמינית שנרצחת מתחילת השנה. לאחר מצוד אחר החשוד, בעלה בן ה-39 הסגיר עצמו למשטרה והובא לחקירה.

כוחות מד"א ומשטרה שהגיעו לזירה מצאו הדירה נעולה. לאחר שפרצו אליה, אותרה הצעירה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצו בתום פעולות החייאה לקבוע את מותה. פרמדיק מד"א חגי קולטון וחובש רפואת חירום במד"א אמיר סלומון סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי שפרצו את הדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותה".

שוטרים בזירת הרצח בקריית אתא
שוטרים בזירת הרצח בקריית אתא | צילום: דוברות המשטרה

מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים ורדית דנציגר התייחסה לרצח, שככל הנראה על ידי בן זוגה של אלבנה: "דם נשים הפך להיות הפקר ובעוד האלימות נגד נשים הפכה למכת מדינה,המדינה לא מטפלת בתופעה בסדר עדיפות לאומי, לא מקצה התקציבים והמשאבים למיגור התופעה ורק השבוע דחתה הכנסת את הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני, שיכול להגן על נשים מפני בעליהן האלימים". לדבריה, זו טרגדיה לאומית, אבל למקבלי ההחלטות במדינה אין זמן לטפל בבעיות הבוערות של אלימות במשפחה, אלא רק ברפורמות משפטיות.

י"ור נעמת חגית פאר הגיבה גם היא למקרה, וביקרה את התנהלות הממשלה. "ממשלת ישראל מפקירה את חייהן של נשים בישראל - מי שהפילו רק השבוע את חוק הפיקוח האלקטרוני הם אנשים מנותקים ומסוכנים". עוד הוסיפה: "יש חקיקה שדחוף להם לקדם, כזו שנועדה לדאוג להם עצמם, ויש חקיקה שדחוף להם למסמס - כזו שקשורה לציבור הרחב ולהגנה על נשים".

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה בתגובה לרצח: "אנחנו מסרבות להאמין שאנחנו נאלצות שוב להספיד אישה נוספת שנרצחה. שלוש נשים בהפרש של שבוע. שמונה נשים שנרצחו מתחילת שנה. עלייה חדה ביחס לשנה הקודמת. באותו שבוע שבמהלכו הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני, חוק מציל חיים. הממשלה החליטה בהצבעה אחת להפקיר את הנשים, והתוצאות בשטח. כבר נגמרו לנו המילים. האם הממשלה תשמע הפעם את הזעקה שלנו? או שהם עסוקים מדי בריסוק מערכת המשפט? השר בן גביר, אתה שעצרת את הצעת החוק - זו המשמרת שלך. בחרת להפקיר את דמן של הנשים. אנחנו קוראות לך לקחת אחריות ולנקוט בפעולות חירום מידיות להתמודדות עם המצב".

המחאה בכנסת לאחר נפילת חוק האיזוק האלקטרוני
המחאה בכנסת לאחר נפילת חוק האיזוק האלקטרוני

נזכיר כי ביום רביעי הפילה הקואליציה את חוק האיזוק האלקטרוני של ח"כ גדעון סער ברוב של 54 מול 53. בעקבות הפלת החוק - מחו חברות כנסת מהאופוזיציה מחו עם אזיקים אלקטרוניים על ידיהן. חברי אופוזיציה קראו לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר השבוע כי יביא בקרוב הצעה "מאוזנת יותר", קריאות כגון "בושה". ח"כ סער הגיב: "חברי הקואליציה נכנעו לגחמות של בן גביר והפילו היום חוק שיכול להציל חיי נשים וילדים. בושה של ממשלה".

ביום שישי בשבוע שעבר נרצחה דריה לייטל בת ה-31 בביתה שבחיפה, כאשר בעלה, ג'וסיה דניאל לייטל בן ה-35, הוא החשוד ברצח. מפרטי החקירה הראשונית עלה כי הגבר חנק את אשתו ולאחר מכן תקף אותה במהלומות פטיש, בזמן שבחדר הסמוך ישנות בנותיהן של בני הזוג, בנות 7, 5 ו-3. בשעה 6:00 בבוקר הוא התקשר למשטרה וסיפר שרצח את אשתו.