היועמ"ש לשעבר וינשטיין העיד במשפט נתניהו: "לא פנה לגבי מתנות"

משפטו של ראש הממשלה התחדש עם עדותו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין, שסתר את טענתו של נתניהו כי התייעץ עמו לגבי קבלת המתנות מאנשי העסקים מילצ'ן ופאקר. "מעולם לא נתתי חוות דעת לגבי מתנות, לא בעל פה ולא בכתב", אמר בפתיחת הדיון. באופן חריג: שרה נתניהו הגיעה לאולם

זמן צפייה: 03:12

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו חודש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כשהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, העיד הבוקר בתיק 1000, תיק המתנות. וינשטיין כיהן בתפקיד משנת 2010 ועד 2016, כשבכל התקופה כיהן נתניהו כראש ממשלה. רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, נכחה באולם, וזו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לדיון בתיקי האלפים בירושלים.

בפתח הדיון אמר וינשטיין כי נתניהו "מעולם לא פנה אלי ולא שאל אותי לגבי קבלת מתנות". זאת, בתגובה לטענתו של נתניהו בערב, כי שאל את היועץ המשפטי לגבי חוקיות קבלת מתנות. "מעולם לא נתתי חוות דעת לגבי מתנות, לא בעל פה ולא בכתב", הוסיף.

יהודה וינשטיין
יהודה וינשטיין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוקרו של וינשטיין, יונתן תדמור, הקריא מהעדות שנתן במשטרה: "לפי מיטב זכרוני, קבלת מתנות בעתיד לא הייתה סוגיה על הפרק, זו הייתה סוגיה שהייתה בעבר לא על משהו בעתיד, הגברת לקחה מתנות. ממני כסנגור הוא לא קיבל חוות דעת בנושא. לא נדרשתי".

על סגירת ערוץ 10 אמר: "התנגדתי פעמיים לסגירתו של ערוץ 10. ראש הממשלה ביקש לסגור את הערוץ. הוא היה נחוש שלא להשתכנע שלא לסגור את הערוץ".

שרה נתניהו ויהודה וינשטיין בבית המשפט המחוזי בחיפה
שרה נתניהו ויהודה וינשטיין בבית המשפט המחוזי בחיפה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לשאלת חדשות 13 על שיפוץ הבריכה בבית ראש הממשלה אמרה רעייתו שרה נתניהו: "איזה שטויות, יש גבול, שום שיפוץ ולא באמצע מלחמה, באמצע מלחמה עושים דברים אחרים". על הדיווחים כי היא אמרה למשפחות החטופים שאסור להן להפגין אמרה: "איזה שטויות, ממש לא".

נזכיר כי תיק 1000 הוא חקירה פלילית ומכונה גם "פרשת המתנות", במסגרתה נחשד ראש הממשלה נתניהו בקבלת טובות הנאה ומתנות מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, המוערכים בסך כולל של מיליון שקלים. במסגרת התיק מועמד נתניהו לדין באשמת מרמה והפרת אמונים.