בר-לב: "טועה מי שחושב שהפשיעה היא רק בעיה של החברה הערבית"

השר לביטחון הפנים נשא דברים בכנס שנערך בנצרת להשקת התוכנית למלחמה באלימות בחברה הערבית והדרוזית של עמותת "אלרואד", ואמר כי רק באמצעות חינוך נצליח למנוע מהדור הצעיר לסטות מהדרך. "לפשע אין גבולות"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בכנס בנצרת להשקת התוכנית למלחמה באלימות בחברה הערבית והדרוזית

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב נשא דברים הבוקר (שישי) בכנס שנערך בנצרת להשקת התוכנית למלחמה באלימות בחברה הערבית והדרוזית של עמותת "אלרואד". "טועה מי שחושב שהפשיעה היא רק בעיה של החברה הערבית והדרוזית", אמר בר-לב, "זו בעיה של מדינת ישראל, ושל כלל החברה שלנו. לפשע אין גבולות".

"המאבק באלימות בחברה הערבית והדרוזית הוא מאבק ארוך", אמר השר בפתח דבריו, "יש בו עליות וירידות, רגעי סיפוק ורגעי צער ואכזבה. המאבק מתקיים ונמשך, יום ולילה, שבעה ימים בשבוע. מיטב כוחות המשטרה פועלים אל מול ארגוני הפשיעה והמחוללים שלה. אך לא רק הם: ישנו שיתוף פעולה מרשים עם גופי ממשל נוספים".

"יש לנו לא מעט הישגים במאבק במחוללי פשיעה ובכירים בארגוני הפשע, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד", הוסיף בר-לב, "אך כדי שנצליח, לא תספיק רק פעולה של משטרת ישראל ושותפיה ושותפותיה. כדי שנצליח - עלינו לעבוד בזרועות שלובות עם החברה הערבית והדרוזית. עם ראשי ערים ומועצות. מובילי דעת קהל, ידוענים. פוליטיקאים. מחנכים. אנשי תקשורת. ולמעשה - כל מי שיכול בחברה הערבית והדרוזית להירתם לשם כך".

"רק באמצעות חינוך נצליח למנוע מהדור הצעיר לסטות מהדרך ולפנות אל עיסוק בפשע", סיכם השר לביטחון הפנים, "רק חינוך, השכלה, חוגים ופעילות חברתית יסייעו לנו לגרום לדור הצעיר להתרחק ממחוללי הפשיעה, ולא לראות בהם מושא להערצה".

זירת הרצח בכפר אבו סנאן שבגליל
זירת הרצח בכפר אבו סנאן שבגליל | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האלימות בחברה הערבית לא עצרה גם הלילה, כאשר תושב פוריידיס בן 39 נפצע באורח קשה לאחר שנורה בכניסה לכפר. השבוע נעצר צעיר בן 28 תושב הכפר אבו סנאן שבגליל המערבי בחשד שדקר את אמו למוות. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את האישה, סנאא נסרה בת ה-48, עם פציעה חודרת וללא סימני חיים, ורופא קבע את מותה. לפני שבוע בדיוק נרצח מוחמד חטיב בן ה-24 בדיר חנא שבגליל.

לפי עמותת יוזמות אברהם, 80 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 76 אזרחים וארבעה שאינם אזרחים. מבין כלל הקורבנות, 10 הן נשים. 67 מהקורבנות נורו למוות, ו-46 מהם היו עד גיל 30.