החל הדיון: אולה קרבצ'נקו נגד אדיר חבני ויוצרי "צל של אמת"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב החל הדיון בתביעת הדיבה של אולה קרבצ'נקו נגד יוצרי הסדרה "צל של אמת", ארי פינס ויותם גנדלמן וכן נגד אדיר חבני וירום הלוי - עליו אמרה השופטת כי "הוא הציג את הדברים על אולה כאמיתות"

זמן צפייה: 02:54

בבית המשפט המחוזי בתל אביב החל הבוקר (שלישי) משפט הדיבה בתביעתה של אולה קרבצ'נקו נגד אדיר חבני, עו"ד ירום הלוי ויוצרי הסדרה "צל של אמת" ארי פינס ויותם גנדלמן. זאת, בעקבות הסדרה שהציגה אותה באור שלילי והביאה לכך שרבים בציבור האמינו שקרבצ'נקו היא רוצחת תאיר ראדה - בין היתר בשל דברים שאמר עליה חבני שהתגלו כשקריים.

כבר עם תחילת המשפט אמרה השופטת לימור ביבי כי היא "מציעה לשקול למשוך את הבקשה לדחייה על הסף". עוד הוסיפה לגבי עורך הדין ירום הלוי, שהיה סנגורו של רומן זדורוב, כי "הוא הציג את הדברים על אולה כאמיתות, לא במסגרת טיעון משפטי".

רומן זדורוב ועו''ד ירום הלוי
רומן זדורוב ועו''ד ירום הלוי לאחר הזיכוי | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לדיון הגיעה גם אימה של תאיר, אילנה ראדה. עורך דינ של קרבצ'נקו התרעם על כך בתחילת המשפט ואמר: "אילנה ראדה הגיעה לפה כדי לעשות שימוש במשפט הזה. היא קראה לאנשים להגיע לפה". עם זאת, השופטת לא ייחסה חשיבות רבה לדבריו.

הסדרה הציגה בעיני רבים את קרבצ'נקו (שכונתה א.ק) כרוצחת תאיר ראדה, על סמך עדויות של חבני (שכונה א.ח). לאחר שידור הסדרה התגלו פערים רבים בדברים, שהוצגו באופן חד משמעי, ולטענת אולה היא נפגעה מכך ברמה האישית. הלוי השתמש בחלק מן החומרים כשהגן על זדורוב במשפטו החוזר.

אילנה ראדה
אילנה ראדה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשלושה שבועות זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב מאשמה ברצח תאיר ראדה מחמת הספק, ברוב של שני שופטים נגד אחד. ראש הרכב השופטים אשר קולה אמר: "הנסיבות החדשות שהיוו את ליבת ההחלטה למשפט החוזר, הן שהיטו את הכף באופן משמעותי לבחינה של הראיות, והצטברותן המסקנה היא שהמואשם זכאי".

יום לאחר הזיכוי, פורסם כי אילנה ראדה דרשה פתיחה מלאה של החקירה. בנוסף, לחדשות 13 נודע כי בשנת 2012 המשטרה ביצעה האזנות סתר לאולה קרבצ'נקו - לאחר שבן זוגה לשעבר ניסה להאשים אותה ברצח.

ראדה מעוניינת בפתיחה מחודשת של תיק הרצח ובחינה מחדש של הכיוונים החדשים בחקירת רצח ביתה, לרבות ממצאי ה-DNA המיטוכונדריאלי שנמצאו בזירה ושעשויות להתאים לא"ח - אדיר חבני - שבשנת 2012 טען שחברתו לשעבר א"ק - אולה קרבצ'נקו - היא זו שרצחה את תאיר לבושה בבגדיו.