אוחנה על הדחת פלמור: "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת"

שר המשפטים התייחס לביקורת על פיטורי מנכ"לית משרדו: "כמעט כל שר שנכנס לתפקידו מחליף את המנכ"ל - כך היה וכך גם יהיה - קוראים לזה משילות". לדבריו, "מה שמותר בשמאל - אסור לאדם מהימין"

זמן צפייה: 00:51

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (רביעי) לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות הדחת מנכ"לית משרדו, אמי פלמור: "כמעט כל שר שנכנס לתפקידו מחליף את מנכ"ל משרדו. כך היה, כך גם יהיה וכך גם צריך להיות - קוראים לזה משילות". לדבריו, "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת ובטח שלא אתן יד לספקולציות הזויות שבינם לבין המציאות אין כל קשר — התהליך התחיל לפני מספר שבועות, ככה נראית משילות. אני מציע לכולם להתחיל להתרגל".

אוחנה התייחס גם למקרי העבר כדי להצדיק את החלטתו: "כששר מהשמאל ממנה מנכ"לית תוך חודש מכניסתו לתפקיד, כמו יאיר לפיד – זה לגיטימי; כשציפי לבני מינתה חברת ילדות שלה למנכ"לית משרד העלייה והקליטה – זה בסדר. ככה זה כשאתה בימין. מה שמותר לשמאל – לך אסור. ככה החלטה בסיסית הופכת מכשיר לניגוח והשתלחות".

כתבות נוספות בנושא:

אוחנה להרשקוביץ: ביני לפלמור אין את האמון הנדרש לקדם יוזמות

בכירים במערכת המשפט: "הקול של אוחנה, הידיים של בלפור"

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: תקשורת שר המשפטים

מוקדם יותר, שלח אוחנה מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בנוגע להדחתה של פלמור, ובו כתב כי "המשך תפקוד תקין של המשרד וקידום היוזמות החשובות שבכוונתי לקדם בתקופה זו מחייבים מינוי מנכ"ל חדש, אשר תשרור בינינו מערכת יחסים מצוינת ורמת אמון מלאה - שלא קיימת בעת הנוכחית".

עוד הוסיף שר המשפטים: "בשבועות האחרונים, נפגשתי עם פלמור מספר פעמים, וסיכמנו בינינו כי תסיים את תפקידה. בפגישות שקיימנו היא הביעה נכונות והסכמה לסיים את התפקיד. לא הצלחתי לאתר מבין עובדי המשרד עובד מדינה בכיר שישמש כממלא מקום המנכ"ל ואשר שוררת בינינו רמת האמון הנדרשת לתקופה הקרובה".

ברקע הסערה סביב הדחת פלמור, פנה הבוקר הרשקוביץ במכתב לאוחנה, בבקשה שיפרט את נימוקיו למהלך. "מה היה דחוף לך כל כך שהיא תפרוש בעיתוי הזה?", כתב. בדומה לעמדת היועמ"ש, גם היועצת המשפטית של משרד המשפטים, לאה רקובר, סבורה כי אין מניעה משפטית להדחת פלמור.

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים
אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים | צילום: עיריית ב"ש

אמש כזכור, תקפו בכירים במערכת אכיפת החוק את אוחנה בעקבות הדחת פלמור, והאשימו את השר כי הוא פועל בשם משפחת נתניהו. "אוחנה הוא שליח של בלפור וכולנו מבינים את זה. הוא נשלח לגרום נזק והוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. לא סתם פלמור פוטרה, זו הסנונית הראשונה. הקול - קול אוחנה, והידיים - ידי בלפור", טענו.

עוד מסרו הגורמים כי "אוחנה הדיח את פלמור כדי להשפיע על זהות פרלקיט המדינה הבא. הוא יודע שהיא מקורבת לשי ניצן - ורצה למנוע את ישיבתה בוועדת האיתור. זהו ניסיון בוטה של נתניהו לנסות להשפיע על מינוי הפרקליט - דרך אוחנה". ההדחה הגיעה יומיים בלבד לאחר שבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף פוסט שבו נכתב כי פלמור היא אשת שמאל.