המשנה ליועמ"ש: לא נפל פגם בהחלטת אוחנה על מצב חירום בביהמ"ש

רז נזרי קבע כי שר המשפטים יכול להורות על ההגבלות: "סמכות כזו כבר הופעלה בעבר" • כשעה לפני שאוחנה חתם על התקנות, התקבלה הנחיה הפוכה: "הרשות השופטת צריכה להמשיך לפעול בעת חירום"

זמן צפייה: 00:21

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע היום (שני) כי לא נפל פגם בהחלטת שר המשפטים אמיר אוחנה להעביר את בתי המשפט למתכונת חירום. "השימוש בסמכות זו של השר הופעלה בעבר במקרים שבהם עלה צורך להשבית פעילות בבתי משפט מסוימים ברחבי הארץ, למשל בתקופות מתוחות מבחינה ביטחונית", כתב נזרי.

כשעה לפני שאוחנה חתם על התקנות המשביתות מפעילות את בתי המשפט, יצאה הנחיה אחרת לחלוטין לנשיאי בתי המשפט השונים. במסמך שהופץ: נכתב: "הרשות השופטת נבדלת ממשרדי ממשלה אחרים, עליה להמשיך ולפעול גם בעת חירום על מנת ולהבטיח את זכיותיהם של המתדיינים בבתי המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השר אוחנה: מעריך שנמשיך בנוהל הפגרה בבתי המשפט כל השבוע

אוחנה: הדרג הפוליטי לא התערב בהחלטה לדחות את משפט נתניהו

אוחנה הכריז על מצב חירום בביהמ"ש – משפט נתניהו עשוי להידחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים החדש אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

אתמול אמר אוחנה כי ההחלטה לדחות את משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התבצעה על ידי הדרג הפוליטי. "ההחלטה אמש על מתכונת פגרה ל-24 שעות התקבלה בתיאום עם היועמ"ש ומנהל בתי המשפט, כפי שאישרה היום במכתב הנשיאה חיות", אמר. מי שקיבלו את ההחלטה בעניינו של רה"מ – שנקבע ליום ג' – הם שופטי ההרכב, בלי שום מעורבות של הדרג הפוליטי".

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע על דחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-24 במאי, בשל התפשטות נגיף הקורונה. נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות והעברת עבודת בתי המשפט למתכונת חירום, המשפט שהיה אמור להיפתח מחרתיים - נדחה ביותר מחודשיים.

רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה
רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה | צילום: חדשות 13

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ בשל החלטת השר אוחנה לעכב דיונים בבתי המשפט: "שימוש בתקנות החדשות על מנת לחלץ את נתניהו מהמשפט, היא חמורה ומהווה עליית מדרגה ברמיסת רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל".