השוטר שנתלה על רכב חשוד: "ניסיתי לעצור אותו כמה שיותר מהר"

רס"ר יבגני ליטבין, שתועד כשהוא מנסה לעצור מכונית שבה נסעו 2 חשודים בניסיון להחביא סמים, סיפר: "ראיתי שהוא נוהג בצורה פרועה באזור הומה אדם ורציתי לסיים את האירוע בצורה הבטוחה ביותר"

זמן צפייה: 02:55

רס"ר יבגני ליטבין, שוטר בתחנת לב תל אביב שתועד כשהוא נתלה על רכבו של חשוד במהלך סוף השבוע בתל אביב, סיפר לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון": "ניסיתי לעצור את הרכב בצורה הכי בטוחה לאזרחים. כשהבנתי שאני לא מצליח, החלטתי לקפוץ לכביש ולהמשיך את המרדף באופן רגלי", אמר ליבטין, והוסיף: "מה שהניע אותי הוא שראיתי את הנהיגה הפרועה שלו באזור הומה אדם, ורציתי לסיים את האירוע כמה שיותר מהר".

ליטבין סיפר שהאירוע החל במהלך פעילות שגרתית. "היינו באזור כחלק מהיערכות משטרתית לקראת סוף השבוע בגזרת לב תל אביב באזורי בילויים. הייתי יחד עם הצוות שלי והבחנו ברכב חשוד, שבו שני אנשים בתוכו שהתנהגו בצורה מאוד מחשידה. החלטנו לעצור אותו לבדיקה".

בשלב הזה, אמר ליטבין כי הבחין בהתנהגות חשודה בתוך הרכב. "כשעצרנו את המכונית, הבחנו בכך שהנוסע התחיל להעלים ראיות ולזרוק חפצים. בין הדברים שנזרקו הייתה גם ביצת הפתעה של ממתק, שאותה הוא השליך מחלון הנהג. רצתי לעבר הנוסע ותפסתי אותו בידיים, והבחנתי בסמים נוספים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צפו: בלב תל אביב – חשוד ניסה לברוח בעוד שוטר נתלה על רכבו

אישום: פרץ לבית וגרר בעזרת רכב כספת עם מיליוני שקלים • תיעוד

שברו השמשה באלה וירו אל הרכב: 4 יואשמו ברצח בקלנסווה • תיעוד

שוטר נתלה על רכב בתל אביב
שוטר נתלה על רכב בתל אביב | צילום: מצלמת אבטחה

כפי שנראה בתיעוד, סיפר ליטבין, "הנהג החליט לנסוע לאחור ולנסות להימלט. כשקפצתי אל הכביש נפצעתי קל, ויכולתי להמשיך לנהל את המרדף". ביחס להתנהלות החשוד, אמר: "אדם שגורר שוטר 40-30 מטרים על האוטו שלו כנראה לא מפחד משום דבר, ואין לו גבולות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20191005-1306' autoplay='0' credit='מצלמת אבטחה' desc='תיעוד - החשוד מנסה להימלט כשהשוטר נתלה על רכבו ' kid='1_5jxt6vsv' duration='43'']

כזכור, אתמול צוות הסיור שבו היה ליטבין הבחין בשני חשודים, משכונת פרדס דכה ביפו, המוכרים למשטרה נוסעים ברכב שכור על רחוב הרצל לכיוון אחד העם בתל אביב. משהתקרבו למכונית, אחד השוטרים הבחין בחשוד מנסה להחביא סמים בכך שזרק ביצת הפתעה של ממתק מחלון רכבו. השוטר ניגש אליו – והחשוד ניסה להימלט ברוורס בעוד השוטר תלוי על חלון הרכב.

לפי המשטרה, לאחר שהשוטר נתלה על הרכב, ניסה נהג הרכב לפגוע בשוטר בכך שהתנגש עם רכבו במונית שנסעה בנתיב הסמוך. בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד נהג המונית שהבחין במתרחש הטה את רכבו על מנת לא לפגוע בשוטר.

לאחר מכן, צוות הסיור שהבחין בנעשה החל לרדוף באופן רגלי עם נשקים שלופים ודרוכים על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע. שוטר נוסף נכנס לרכב והחל לנסוע אחר החשודים ברחובות רוטשילד ואלנבי לעיני המבלים במקום.

לבסוף, הרכב ובו החשודים נעצר מאחורי רכבים שעמדו ברמזור ונעצרו על ידי השוטרים. עוד מסרה המשטרה כי בביצת הפתעה שנזרקה מחלון נמצאו שלוש מנות של קוקאין ומנת אמ די במשקל של 6.8 גרם.

בתל אביב שממנה על פי החשד נזרקו סמים, סיפר לחדשות 13: " מהר"