לפני שבחר בדן אלדד: אוחנה שקל למנות שופט מכהן למ"מ הפרקליט

שר המשפטים התייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה בדימוס יהודה ויינשטיין, ושקל ברצינות לבחור לתפקיד את שופט המחוזי בני שגיא – אך הבין שאינו יכול למנות שופט להיות ממלא מקום • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:22

לפני שמינה את דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, שקל ברצינות שר המשפטים אמיר אוחנה למנות לתפקיד שופט מחוזי מכהן - כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

לשם כך, ערך אוחנה התייעצויות עם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה ויינשטיין. שמו של השופט בני שגיא עלה כמינוי אפשרי, אך אוחנה הבין שאי אפשר למנות שופט לתפקיד.

בשיחה עם חדשות 13 אמר ויינשטיין כי המליץ לשר למנות את אחד המועמדים של מנדלבליט לתפקיד - ולא את אלדד.

עוד בחדשות 13:

אבו מאזן במועצת הביטחון: עסקת המאה לא תהיה נקודת מוצא למו"מ

בעקבות תחקיר חדשות 13: משרד הפנים בודק את התנהלות עיריית ר"ג

תלמידי ישיבה מקהילת ברלנד: "מי שפרסם הכתבה, שיבדוק את הכרית"

יועמ''ש אביחי מנדלביט ושר המשפטים אמיר אוחנה
יועמ''ש אביחי מנדלביט ושר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: רויטרס, מתוך עמוד הפייסבוק של אמיר אוחנה

בתחילת השבוע נפגש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אלדד. במהלך הפגישה הסביר מנדלבליט לאלדד כי המכתב שכתב להנהלה, שבו אמר כי האחרון שגה שהסכים לקבל את התפקיד בנסיבות הקיימות, לא היה נגדו – אלא נגד החלטת שר המשפטים אמיר אוחנה לפעול בניגוד להמלצתו.

אלדד, מצידו, מחה על יחסם של כמה מבכירי הפרקליטות למינוי, ובסיום השיחה החליטו השניים לנסות ליישר ההדורים ו"לצאת לדרך משותפת חדשה".

דן אלדד ואביחי מנדלבליט
דן אלדד ואביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר, כזכור, הודיע היועמ"ש כי אין מניעה משפטית למינויו של אלדד למ"מ פרקליט המדינה - וכי לא יתנגד למהלך. החלטת היועמ"ש התקבלה חרף אי שביעות רצונו מהבחירה של שר המשפטים אמיר אוחנה באלדד. "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד".