סוטרת, מטיחה ברצפה ומטלטלת: תיעוד ההתעללות בגן בקריית מלאכי

בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראית מנהלת גן "לוליקט" בקריית מלאכי בתיה דיין (53) כשהיא סוטרת, מכה ומטיחה ילדים ברצפה. בספטמבר הוגש כתב אישום חמור נגדה, המייחס לה 31 מקרים של התעללות

זמן צפייה: 00:22

פרסום ראשון: בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראית הגננת בתיה דיין, בת 53 מקריית מלאכי, הנאשמת בהתעללות בפעוטות, כשהיא סוטרת לילד בפניו, מכה ילד אחר בידיו, מושכת ילדה ומטיחות אותה ברצפה, מושכת ילד בחוזקה ואז צוטבת אותו שוב ושוב בפניו ומרימה ילד מהיד ומנערת אותו באוויר.

בספטמבר האחרון הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום חמור נגד דיין, המייחס לה 31 מקרים של התעללות בעת שעבדה בפעוטון "גן לוליקט" בעיר מגוריה, במהלכם הכתה אותם בידה בכל חלקי גופם, דחפה אותם וצבטה אותם.

בנוסף, דיין מואשמת כי העסיקה מטפלות בנות 16, והורתה להן להכות את הפעוטות שהפריעו או לא צייתו להן. מכתב האישום עולה כי הנאשמת והמטפלות לא עברו הכשרה לטיפול בפעוטות. בהמשך מפורטים בו כלל המקרים שאירעו במשך החודשיים בין יוני לאוגוסט השנה, התקופה במהלכה הייתה הנאשמת אחראית על הפעוטות בגן.

הגננת מואשמת כי במהלך תקופה זו "התעללה בפעוטות בגן, תקפה חלק מהפעוטות, חשפה את הפעוטות בגן לאלימות שלה ולאלימות כלפיהם, שהורתה לקטינה בחלק מהמקרים לתקוף את הפעוטות וכן אפשרה לקטינה לתקוף כשצעקה על הפעוטות".

עו''ד יפעת שוורץ סיל
עו''ד יפעת שוורץ סיל

ההורים בירכו על החלטת בית המשפט המחוזי שהורה על מעצרה של הגננת המתעללת עד לקבלת תסקיר. כך מסרו עורכי הדין של המשפחות - יפעת שוורץ סיל וד"ר אמנון סודאי. עוד מסרו כי הם "המומים מכך שבמשך זמן כה ממושך שלחו את ילדיהם למקום שחשבו שהוא מקום מבטחים אולם גילו כי ילדיהם עוברים התעללות אלימות והזנחה. חשוב להורים שבית המשפט ימצה את הדין עם הגננת המתעללת".

עו"ד שוורץ סיל  אמרה כי "הסרטונים הקשים מראים מה עברו הפעוטות האומללים תחת ידה של הגננת המתעללת. מהתמונות הקשות עולה שהאלימות בגן היתה דבר שבשגרה, ואי אפשר להשלים עם כך. הורי הפעוטות מנסים לאחות את השברים וימשיכו לפעול למען יראו וייראו כל הפוגעים בחסרי הישע , ויידעו שמעשיהם יהיו חשופים לכלל".