השר בר-לב על מקרי הרצח בצפון: "סכסוך מדמם, דורש התערבות"

בעקבות האירועים האחרונים בצפון בהם נרצחו תושבי הכפר ג'דיידה-מכר, הגיעה השר לביטחון פנים להערכת מצב בתחנת משטרת הגליל המערבי, במהלכה קיבל סקירה על האירועים ועל פעילות המשטרה באזור, ואמר: "שוטרים פועלים בכפר ובסביבותיו בנחישות רבה, ותוך סיכון חייהם כדי להבטיח שהשקט יישמר, ויש להם גיבוי מלא ממני"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב במשטרת גליל מערבי

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים היום (שבת) הערכת מצב בתחנת משטרת הגליל המערבי, לאחר הרצח בג'דיידה-מכר שאירע אתמול וההתפרעויות שהתרחשו בעקבותיו. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירה על האירועים שהתרחשו, ועל פעילות המשטרה באזור.

בהערכת המצב השתתפו מפקד מרחב אשר, תת-ניצב שאול צמח, ומפקד התחנה סגן ניצב יניב רונן. במהלכה אמר השר בר-לב: "משטרת ישראל פועלת מאז אתמול בכוחות מתוגברים כדי לאתר את מבצעי הרצח ועל מנת לשמור על הסדר בכפר בעקבות המהומות שפרצו בו, ובמקביל לאתר את מי שביצעו את הרצח בנהריה במוצאי יום הכיפורים".

השר עמר בר-לב בהערכת מצב במשטרת גליל מערבי
השר עמר בר-לב בהערכת מצב במשטרת גליל מערבי

השר לביטחון פנים הוסיף כי "מדובר בסכסוך מדמם בין משפחות, שדורש לא רק מעורבות של המשטרה ומערכת אכיפת החוק, אלא גם מעורבות של מנהיגים, מחנכים ומובילי דעה מהחברה הערבית. השוטרים פועלים בכפר ובסביבותיו בנחישות רבה, בשיקול דעת ותוך סיכון חייהם כדי להבטיח שהשקט יישמר, ויש להם גיבוי מלא ממני. לא נהיה סבלניים להתפרעויות ולהפרות של חוק וסדר".

השר בר-לב הגיע לגליל המערבי בעקבות האירועים שהתרחשו בשבוע האחרון, כאשר במוצאי יום כיפור נורה למוות וואסים כיאל, בן 18 מהכפר ג'דיידה-מכר, בחניון משאיות בשדרות זלמן שז"ר בנהריה. שני אנשים נוספים, בני 20 ו-35, נפצעו באורח בינוני.

ואסים כיאל, הנרצח בנהריה
ואסים כיאל, הנרצח בנהריה

עם הגעת הפצועים לביה"ח התפתחו במקום מהומות. על פי המשטרה, "רבים החלו להתפרע וניסו להכנס לחדר ההלם תוך שהשוטרים והמאבטחים מנסים להדוף אותם". השוטרים עצרו לחקירה תושב עכו בן 49, ותושב ג'דיידה מכר בן 21 בחשד שתקפו שוטר ומאבטח.

יומיים לאחר מכן נורה למוות מאמון רבאח, בן ה-48 זאת ככל הנראה כנקמה על רצח כיאל, היות והחמולות רבאח וכיאל מהכפר שבצפון נמצאות בסכסוך דמים מזה מספר שנים. בנו של הנרצח מאמון רבאח, ויסאם, נרצח בשנה שעברה בתקרית ירי גם הוא בג'דיידה מכר. הוא נפצע באורח אנוש והועבר לקבלת טיפול רפואי, תוך כדי שביצעו בו פעולות החייאה. לבסוף, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

מאמון רבאח שנורה למוות בג'דידה מכר
מאמון רבאח שנורה למוות בג'דידה מכר

המשטרה דיווחה כי בעקבות הרצח של מאמון רבאח, בכפר התפתחה קטטה שכללה השלכת אבנים וכן שריפת בתים וכלי רכב. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום ובהם שוטרים, לוחמי יס"מ ולוחמי מג"ב בפיקודו של מפקד מרחב אשר - תת ניצב שאול צמח ופעלו להשלטת הסדר, כאשר כעת נשמר הסדר במקום.