הארכת מעצרו של טופז - באמצעות שיחת וידאו

המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרו של דודו טופז החשוד שעמד מאחורי תקיפתם של שלושה אנשי תקשורת בתקופה האחרונה. טופז ו-3 חשודים אחרים שעל פי החשד ביצעו את התקיפות בפועל נחקרו אמש במשך שעות ארוכות. בין היתר נבדק החשד כי החשודים תכננו לפגוע גם בעורך "ישראל היום" - עמוס רגב

(1:21 דקות)

הארכת מעצר בווידאו: הארכת מעצרו של איש הטלוויזיה הוותיק והבדרן, דודו טופז, תתקיים היום (שני) באמצעות שיחת וידאו מתאו, לאחר שהוחלט כי הבדרן לא יגיע לבית משפט השלום בתל אביב.

טופז נעצר אתמול בחשד כי הזמין את התקיפות האלימות של מנכ"ל קשת, אבי ניר, סמנכ"ל רשת, שירה מרגלית, וסוכן השחקנים, בועז בן ציון. טופז ושלושה חשודים אחרים שעל פי החשד ביצעו את התקיפות בפועל נחקרו אמש במשך שעות ארוכות.

המשטרה בודקת חשד לפיו החשודים תכננו לפגוע באנשי תקשורת נוספים. בין השמות שהעלו החוקרים - עורך "ישראל היום" עמוס רגב. בנוסף מתמקדת החקירה באפשרות שטופז העביר כספים מחשבון הבנק שלו לאדם החשוד כי תיווך בינו לבינו לבין התוקפים.

טופז נחקר במשך שבע שעות על ידי השוטרים והועבר בתום חקירתו לתא המעצר ב"אבו-כביר" שם בילה הלילה.

על פי החשד, טופז בן ה-62 ביקש משכנו בן ה-38, איש אבטחה, להשיג לו בריונים שיכו את בכירי התקשורת שבהם ביקש לנקום, על רקע סירובם לאפשר לו להעלות תוכנית חדשה. השכן, כך על פי החשד, גייס שני מאבטחים ערבים ישראלים, ביצעו את התקיפות. השניים נעצרו כבר בשבת, והיום תגיע שירה מרגלית למסדר זיהוי בניסיון לזהות את תוקפיה.

אתמול בערב התירה המשטרה לפרסום כי יש ברשותה ראיות למעורבותו של טופז בתקיפת הבכירים, כתוצאה מחקירה סמויה שערכה, במהלכה בוצעו האזנות סתר ובהן נשמע טופז מדבר עם אחד מהמעורבים בתקיפות.

טופז בטרם נעצר: כל מה שיש לי להגיד, אגיד למשטרה

ביציאה מביתו נשאל טופז האם עמד מאחורי התקיפות האלה והוא ענה: "אל תצחיקו אותי. כל מה שיש לי להגיד אני אגיד למשטרה". עורך דינו של טופז, ציון אמיר, מסר כי טופז מכחיש את החשדות המיוחסים לו. "אנחנו קוראים למשטרה לבצע חקירה מהירה ואנו סבורים שהיא תוכיח את חפותו".

שירה מרגלית, סמנכ"לית התוכן של זכיינית ערוץ 2 רשת, הותקפה לפני שבוע וחצי סמוך לביתה בצהלה. בעקבות התקיפה היא סובלת משבר בארובת העין וממכות יבשות בפניה. לדברי קצין בכיר במחוז תל-אביב, התוקף היכה את מרגלית בפניה. בן זוגה של מרגלית, מנכ"ל משרד הפרסום מקאן אריסון, נחלץ לעזרתה אך הותקף בתרסיס על ידי האיש, שהצליח להימלט מהמקום ברכבו.

לפני כחצי שנה הותקף מנכ"ל קשת, אבי ניר, ופונה אף הוא לבית החולים בעקבות כך. חקירת המשטרה התמקדה אז בחשדות הקשורים לתחקיר ששודר בתוכנית "שתולים" על גן אורנים. אולם, עד היום לא נמצאו מתכנני ומבצעי התקיפה.

תקשורת תחת מתקפה >>> סיקור מלא של אירועי תקיפת הבכירים בתעשייה