נצרת עילית: נעצרה כנופיה החשודה באלימות על רקע לאומני

המשטרה עצרה תשעה חברי כנופיה, מתוכם שבעה קטינים בגילאים 15- 18 , שחשודה בהצתת כלי רכב, ניסיון להצתת דירות ועבירות אלימות כנגד ערבים המתגוררים בנצרת עילית. כל החשודים יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת

(2:12 דקות)

המשטרה עצרה במהלך הלילה 9 חברי כנופיה, מתוכם 7 קטינים בגילאים 15- 18 , שעסקה בהצתת כלי רכב, ניסיון להצתת דירות ועבירות אלימות כנגד ערבים המתגוררים בנצרת עילית. לדברי המשטרה פעלו חברי הכנופיה ממניעים לאומניים ומתוך רצון להפחיד ולפגוע בקורבנותיהם.

כל החשודים יובאו היום (שני) בשעה 9:00 להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת, והמשטרה תדרוש כי לא יינתן להם להשתחרר בערבות, מתוך החשש שהם יוכלו לתאם את עדויותיהם. לדברי המשטרה כמה מהחשודים מוכרים לה מעבירות אלימות קודמות על רקע לאומני.

המשטרה ניהלה חקירה ממושכת בנושא, והמעצרים היו שיאה של העבודה המאומצת, אמר מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן והוסיף כי "אנו נפעל כנגד מפירי חוק ולא נאפשר פגיעה בנפש ורכוש ללא הבדל דת, גזע ומין".

לפני כחודש וחצי עצרה המשטרה שני קטינים, תושבי שכונת בית ישראל בירושלים,בחשד כי היו מעורבים באירוע הדקירה של אזרח ערבי תושב מזרח ירושלים סמוך לשכונת מאה שערים.

הפצוע סיפר לשוטרים כי ארבעה חובשי כיפות שאלו אותו מה השעה כדי לוודא את מוצאו, ומשהבינו כי הוא ערבי, דקרו אותו בגבו ונמלטו מהמקום. הצעיר פונה לבית החולים שערי צדק בעיר ומצבו הוגדר בינוני עד קשה, אך יציב.

באוקטובר נעצרו חמישה צעירים תושבי שכונת התקווה בחשד כי השליכו בקבוקי תבערה לפני מספר ימים לעבר בתים של ערבים תושבי השכונה. החמישה נעצרו בתום חקירה מאומצת שכללה גביית עדויות מאזרחים תושבי השכונה ושימוש בתמונות שנלקחו ממצלמות באזור. השוטרים הופתעו לגלות שמשליכי הבקבוקים הם נערים צעירים בגילאי 17-19.

הנערים נחקרו וחלקם קשרו עצמם לחשדות המיוחסים להם. מהמשטרה נמסר כי הם רואים את המקרה בחומרה וכי הם אינם מתכוונים לנהוג בסלחנות.

המקרה החמור ביותר בשרשרת התנכלויות על רקע לאומני

בעקבות המהומות הקשות בין יהודים לערבים שפרצו בעכו ביום כיפור טיפלה המשטרה בכמה אירועים מקומיים על רקע לאומני שכללו זריקת אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ואלימות מילולית. ואולם מקרה זה הוא החמור ביותר עד כה.

לאחר האירועים בעכו אמרו במשטרה כי הם יפעלו "ביד קשה ובאפס סבלנות כלפי אירועים כאלו". כזכור, ההתנגשויות בעכו פרצו לאחר שתושב העיר ממוצא ערבי נכנס במכוניתו לשכונת בן גוריון ועורר את זעמם של התושבים היהודים במקום, שהחלו ליידות לעברו אבנים.

שלושה בני אדם נפצעו קל במהומות, ביניהם שוטר. כתוצאה מהעימותים ניזוקו עשרות חנויות וכלי רכב, וכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. במהלך האירועים האלימים 120 מכוניות ניזוקו ושמשותיהם של 40 חנויות נופצו.