פרקליט המדינה פנה לארה"ב בבקשת חסינות לטלנסקי

משה לדור פנה לשלטונות ארה"ב וביקש מהם להעניק חסינות לעד המפתח בפרשת מעטפות הכסף נגד ראש הממשלה. לדור ביקש עוד מהאמריקאים שלא להשתמש בעדות שנתן טלנסקי עד כה כנגדו בבית המשפט שם בארה"ב

(1:21 דק')

פרקליט המדינה משה לדור פנה הערב (חמישי) לשלטונות ארצות הברית וביקש מהם להעניק חסינות למשה טלנסקי כדי שעדותו בישראל לא תשמש נגדו בארצות הברית.

פרקליטות המדינה מנסה לשכנע את טלנסקי לשוב לישראל כדי להמשיך במתן עדותו. מוקדם יותר היום נפגש פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל, עם עורכי דינו של טלנסקי, כדי לנסות ולשכנע אותם שיורו למרשם לשוב לישראל.

בשבוע שעבר הודיעו פרקליטיו האמריקניים של טלנסקי כי יעצו לטלנסקי שלא לשוב לישראל עד שבית משפט אמריקני ידון בעניינו ויחליט כי עדותו לא תסכן אותו מבחינה משפטית. פרקליטות המדינה כאמור, מנסה להגיע להסדר עם רשויות האכיפה האמריקאיות, שלפיו דבריו של טלנסקי בבית המשפט בישראל לא יוכלו לשמש נגדו.

אתמול התחייבה הפרקליטות לעדכן את בית המשפט המחוזי בירושלים ואת עורכי דינם של אהוד אולמרט ושולה זקן בפרטי הפגישה עם פרקליטיו של טלנסקי ובסיכויים שהוא יחזור להשלים את עדותו.

הסבב הראשון של חקירתו הנגדית של טלנסקי התקיים באמצע חודש יולי. במהלך החקירה ניסו עורכי דינו של ראש הממשלה להטיל ספק בעדותו, והיו מקרים שהם נראה כי הצליחו לערער את עד המפתח בפרשה, בה נחשד אולמרט בקבלת שוחד.

גורמים משפטיים העריכו כי הפסקת עדותו של טלנסקי לא תמנע הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, זאת מאחר ועדותו המוקדמת והסבב הראשון של החקירה הנגדית מעמידים תשתית ראייתית מספקת.

יועץ רה"מ: הבקשה לחסינות מבהירה מי העד

אמיר דן, יועץ התקשורת של רה"מ, הגיב בעקבות הודעת הפרקליטות בעניין המשך עדותו של טלנסקי: "בפרקליטות בוודאי מבינים היום היטב, כי העדות המוקדמת של טלנסקי הייתה טעות מיסודה, אשר התמוססה להם בחקירה הנגדית, וכעת רק ממשיכה להסתבך יותר ויותר".

דן המשיך ואמר "עצם הבקשה לחסינות, רק מבהירה מי העד, ועד כמה ניתן לסמוך על דבריו.
מרוב גרסאות של טלנסקי לא ברור לאיזו מהגרסאות שלו מבקשים כעת עורכי דינו הגנה".