קשישים בסיכון

גל של תקיפות זקנים ברחבי הארץ. האחרונה שבהם כוונה נגד אידה גרביפקה, שעונתה במכות בדירתה לפני שנשדד ארנקה. תשובת המשטרה לתופעה: להמליץ לזקנים לא לפתוח את הדלת לזרים

דיווחה של טליה פלד קינן (חדשות 10, 2:05 דק')

אידה גרביפקה מתקשה להתאושש. בליל שבת פרצו עבריינים לדירתה שברחובות, קשרו אותה, דחפו לפיה סמרטוט והכו אותה בדרישה שתראה להם איפה הכסף. בגלל שאינה מבינה עברית, היא לא הבינה מה הם רצו ממנה. רק כשמצאו את ארנקה, הם עזבו את המקום. השכנים מזועזעים, אך אינם מופתעים. לדירתה של אידה כבר פרצו פחת אחת בעבר.

גל של תקיפת קשישים מתגלה לאחרונה. רק לפני שלושה שבועות פרצו שלושה צעירים לדירתה של איטה פוגל בחיפה. לפני ששדדו אותה, הם עינו אותה ושפכו עליה חומצת אקונומיקה. היא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ.

לפני חודש הותקף קשיש ברחוב וארנקו נשדד ממנו. עקב מקרים אלה, אנשים מבוגרים רבים, בעיקר אלה שחיים בגפם, חיים בחרדה. מהסתדרות הגמלאים פנו לשר המשפטים החדש, דניאל פרידמן, בדרישה לקבוע עונשי מינימום לתקיפת קשישים. בינתיים, המשטרה ממליצה לקשישים לא לפתוח את הדלת לאף אדם זר, גם אם הוא טוען שהוא דוור או סוכן של ביטוח לאומי. כמו כן, הומלץ להם להתקשר למוקד 100 בכל פעם שנשמע רעש חשוד מחוץ לבית.