פרשת יולזרי: המעורבים זוכו מכל אשמה

סוף לפרשת תאונת אוטובוס הפנויים והפנויות: בית המשפט בנצרת זיכה מכל אשמה את כל ארבעת המעורבים שהואשמו בין היתר בהריגה, בקבלת דבר במרמה ובזיוף. השופטים: התאונה נגרמה בגלל חומר שחור על הכביש שהתגלה בדו"ח גנוז של מע"צ, אך אף אחד לא עודכן

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (רביעי) את המעורבים בפרשת תאונת האוטובוס של ז'ק יולזרי, בעלי החברה והנהג, שהואשמו בהריגה, בפציעה בנסיבות מחמירות, בקבלת דבר במירמה ובזיוף.בתאונה שאירעה בשנת 99' נהרגו 17 בני אדם ו-37 נפצעו.

הרכב של שלושה שופטים קבע כי התאונה נגרמה עקב חומר שחור שהיה על הכביש, דבר שהתגלה ימים ספורים קודם על ידי מע"צ וצויין בדו"ח גנוז שלה, אך איש לא עודכן בכך.

בכתב האישום נטען בין השאר כי האוטובוס סבל מליקויים בטיחותיים חמורים, בשל אחזקה לקוייה שלו. חוקרי אגף התנועה המליצו בזמנו להעמיד לדין ארבעה מעורבים ובהם נהג האוטובוס, קצין הבטיחות של חברת האוטובוסים יולזרי, מנהל החברה ומנהל המוסך. שני בני אדם נוספים שהיו מעורבים בפרשה והואשמו בעבירות - נפטרו.

עו"ד יחיאל כשר ממשרד פרופ' יובל לוי, שייצג את חברת יולזרי אמר, כי החלטת בית המשפט לזכות את הנאשמים היא אמיצה. "לא פשוט להוציא זיכוי כאשר מדובר בתאונה עם מספר כה רב של הרוגים". עוד הוסיף: "לאורך כל המשפט טענו כי החומר השחור הוא הגורם לתאונה ולא חברת האוטובוסים. בית המשפט קיבל את טיעונינו ומתח ביקורת קשה על הדרך בה התנהלה החקירה המשטרתית בעניין". לדברי עו"ד כשר, "המשפט נוהל בהגינות רבה והסתיים בפסק דין אמיץ".

מהנדס מע"צ, יצחק הרשקוביץ, התאבד לפני כשנתיים לאחר תחקיר שפרסם ערוץ 2 על מחדלים שביצעה לכאורה מע"צ. הכתבה קישרה לפרשה ומחדלי מע"צ שידעו על הכתם השחור על הכביש ועל הכביש המסוכן. בעקבות שידור הכתבה הגישה משפחתו של הרשקוביץ תביעת נזיקין נגד ערוץ 2, הכתב כרמל לוצאטי והעורך לשעבר של התכנית "אולפן שישי", אבי ברזילי.

סיגל בן דוד על סיום פרשת התאונה (3:55 דקות, חדשות 10)