בייניש: אי אפשר לקדם חקיקה בלי שר משפטים

נשיאת בית המשפט העליון מתחה ביקורת על חילופי השרים במשרד המשפטים. לדבריה, יש חוסר חמור בשופטים, מה שפוגע בעבודת כל הערכאות. אמרה כי התקשורת נוקטת בזילות בדיווחיה על בית המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, אמרה אמש (חמישי) כי "אי אפשר לקדם את ההמלצות שאנו שוקדים עליהן לתיקוני חקיקה בלי שר משפטים". בכנס של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, אמרה בייניש כי "כמה שרי משפטים כבר החלו לקדם את התהליך וכל אחד נעצר באמצע הדרך".

זוהי התייחסות ראשונה של בייניש לחילופים המואצים במשרד המשפטים. במהלך החודשים האחרונים, כיהנו ארבעה שרים: חיים רמון, מאיר שטרית, שמילא את מקומו, ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שכיהן בתפקיד כשבוע, וציפי לבני.

לדברי בייניש, "הגברת האכיפה לא מתחילה ומסתיימת בחקיקה". היא הוסיפה כי "החקיקה היא זו שזוכה בהקצאות משאבים של כל המערכות מול עליות העומס, אבל ישנו גם חסר בשופטים. גם בתקנים הקיימים לא מונו שופטים זמן ניכר ועשרות שופטים חסרים בכל הערכאות". היא תלתה את האשם במערכת הפוליטית ואמרה כי חילופי השרים הרבים "מביאים להתמשכות מצב של חוסר יכולת למלא את היעדים הכל כך חשובים של המערכת הזאת".

בייניש אישרה לראשונה את תוכניותיה לרפורמות בבית המשפט העליון ואמרה כי "לא הייתי רוצה שבבית המשפט העליון ידונו ב-80 תיקים בשנה, אבל אני אסתפק בכ-3,000-2,000".

בתוך כך, מתחה בייניש ביקורת על הפרסומים באמצעי התקשורת ואמרה כי "יש הרבה בוטות בחלק מהעיתונות ופרסומים שהם זילות ואווירה צהובה ורכילותית". לדבריה, "זה נהיה אופנתי וזה מחלחל הלאה".