גלזר בדרך לכלא

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את ערעורו של עופר גלזר, בעלה של שרי אריסון, שהורשע ונידון לחצי שנת מאסר בפועל בשל הטרדה מינית של שתי נשים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של איש העסקים עופר גלזר, בעלה של המיליארדרית שרי אריסון, שהורשע בהטרדה מינית ונידון לחצי שנת מאסר בפועל לפני כשנה. ההכרעה התקבלה בהרכב של שלושה שופטים בראשות זאב המר. פרקליטיו של גלזר הודיעו כי יבקשו לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון; במידה ולא ינתן אישור לכך, צפוי גלזר להתחיל לרצות את עונשו ב-17 באוקטובר.

גלזר נידון לשישה חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי, לאחר שהואשם בהטרדה מינית של שתי נשים ובביצוע מעשים מגונים. בנוסף נקנס גלזר בעשרת אלפים שקלים וחוייב לשלם 15 אלף שקלים לכל אחת מהמתלוננות.

התובעת במשפט, הדס פורר-גפני, אמרה לאחר הדיון, כי "חשוב לדעת ולהבין שבית המשפט אישר במלואו את פסק הדין, והאמין למתלוננות שבוצעו בהן מעשים מגונים והטרדות מיניות מצידו של הנאשם. מדובר במסר חד משמעי לציבור - מי שמבצע עבירות מין דינו מאחורי סורג ובריח". התובעת הודיעה, כי ההגנה תגיש בקשה לדחיית בקשת ערעורו של גלזר שיוגש לעליון.

לפני יותר משנה, הורשע גלזר בהטרדה מינית של אחות שטיפלה באריסון בעת שהחלימה מניתוח, באוגוסט 2003. האחות התלוננה כי גלזר ליטף את עורפה ואת רגליה. כמו כן טענה האחות, כי גלזר אמר לה: "אפשר להתחיל איתך?" ו"אני רוצה חלב אם".

בנוסף, הורשע גלזר בהטרדה מינית של צעירה נוספת. הצעירה היתה אמורה לשכור מגלזר דירה באילת בחודש מאי 2003. לפי כתב האישום, כאשר השניים היו לבד בדירה החל גלזר ללטף את שערה ולחבק אותה. לדברי הצעירה, היא הבהירה לגלזר שאינה מעוניינת בו, אך הוא ביקש "רק נשיקה אחת".

שופטת בית משפט השלום, זיוה הדסי-הרמן, אמרה בדיון אז, כי היא לא ממצה את הדין עימו. "אך חשוב שייצא מסר ברור מבית המשפט שהאיש שעבר עבירות כאלה לא הוא לא נקי", אמרה השופטת. עוד ציינה, כי המעשים הם אינם ברף העליון של מעשים מגונים קשים ולא מדובר בנגיעות במקומות אינטימיים. "מדובר באדם ללא עבר פלילי שפגע בנשים שלא עשו לו דבר.

שרון גל על פרשת גלזר (חדשות 10)